op 15-11-2018 13:17
Ik heb een object verzonden naar Duitsland zonder Track & Trace maar ik heb wel een afgifte/verzendbewijs van de Primera waar ik al mijn bestellingen afgeef. er is met PayPal betaald. De koper heeft nu een geschil geopend en zegt dat hij zijn geld terug wil. Ik heb in mijn aanbiedingen staan dat ik niet verantwoordelijk ben voor zendingen die verloren gaan bij de bezorgdienst (PostNL). Heb ik verkoperbescherming via ebay? Heb ik verkoperbescherming via PayPal? Wat moet ik de koper nu terugantwoorden?
Even nog een aanvulling op nico:
Als verkoper ben je altijd de pineut als het niet aangetekend verzonden wordt.
In meeste gevallen gebeurt dat niet,omdat de aantekenkosten te hoog zijn in Nederland
Als dus een koper zegt dat hij het niet ontvabbgen heft zul je hrrt moeten terugbetalen, PayPal blokkeert zelfs meestal al het bedrag!
Kwaadwilende hebben zo vrij spel, het gebeurt mij ook een enkele maal.
Ik zet de koper dan wel op mijn"blokker ginder list"