op 15-11-2018 13:17
Ik heb een object verzonden naar Duitsland zonder Track & Trace maar ik heb wel een afgifte/verzendbewijs van de Primera waar ik al mijn bestellingen afgeef. er is met PayPal betaald. De koper heeft nu een geschil geopend en zegt dat hij zijn geld terug wil. Ik heb in mijn aanbiedingen staan dat ik niet verantwoordelijk ben voor zendingen die verloren gaan bij de bezorgdienst (PostNL). Heb ik verkoperbescherming via ebay? Heb ik verkoperbescherming via PayPal? Wat moet ik de koper nu terugantwoorden?
Onderstaande tekst komt van de site van de consumentenbond:
Verkopersbescherming
Paypal beschermt de verkopers met verkopersbescherming. Deze bescherming dekt alleen transacties voor per post verzendbare, fysieke en tastbare objecten. Om in aanmerking te komen voor de bescherming moet je een bewijs van levering kunnen overleggen. Dit betekent dat het verzonden object in ieder geval online kan worden gevolgd en de status van de verzending 'geleverd' is.
Volgens mij houdt dat in dat je met track en trace moet verzenden, anders kun je niet aantonen dat een zending geleverd is.
Dus de verkopersbescherming van Paypal is in dit geval niet van toepassing.
Je kunt proberen of Paypal met het verzendbewijs genoegen neemt, maar ik ben bang van niet.