annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

waarom is mijn geld geblokkeerd na verkoop

Ik verkocht onlangs een item naar de VS echter Ebay en Paypal zeggen dat mijn geld geblokkeerd is . Ebay komt met een of ander vaag vertaalde bericht dat nog geen antwoord geeft. Totdat ik duidelijkheid heb ga ik mijn pakket niet versturen Het is mijn eerste verkoop maar denk ik tevens ook de laatste.

Weet iemand hierop een antwoord?

hartelijk dank!

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (1)

Antwoorden (1)

Zie de gebruikersovereenkomst van Paypal (waar u mee akkoord bent gegaan bij de opening van de paypal rekening)

https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/ua/useragreement-full#16

In de inleiding van de gebruikersovereenkomst  staat de volgende tekst:

"Risico dat betalingen door PayPal worden geblokkeerd

Hoewel u mogelijk slechts één PayPal-rekening heeft, kent uw rekening twee apart te onderscheiden functionaliteiten: de betaalfunctionaliteit en de reservefunctionaliteit. De mate waarin u toegang heeft tot het geld op uw rekening en in hoeverre u betaaltransacties vanaf uw rekening kunt uitvoeren zijn afhankelijk van de functie die het geld op een bepaald moment heeft. Voor het doel van deze Overeenkomst geldt het volgende:

• Het element van uw rekening dat de betaalfunctionaliteit bevat wordt de 'betaalrekening' genoemd. De betaalrekening is het operationele gedeelte van uw rekening. Via dit gedeelte heeft u toegang tot geld dat kan worden gebruikt voor de uitvoering van betaaltransacties.
  • Het element van uw rekening dat de reservefunctionaliteit bevat wordt de 'reserverekening' genoemd. Uw toegang tot de reserverekening is beperkt. U heeft geen toegang tot geld op de reserverekening en u kunt geen betaaltransacties uitvoeren met geld op de reserverekening. Geld op de reserverekening kan bijvoorbeeld worden gemarkeerd als 'In behandeling', 'Niet-verrekend' of 'Geblokkeerd'.

Voorbeelden van wanneer geld door PayPal mag worden geblokkeerd om risico's te verlagen als dat geld gemoeid is met:

• Een uitgestelde bankbetaling of een bankbetaling met 'Geld toevoegen' (zie paragraaf 3.3)
  • Uitgestelde transactie webwinkel (zie paragraaf 4.7)
  • Reserve (zie paragraaf 10.4)
  • Betaalverificatie (zie paragraaf 5.2)
  • Vastgehouden betaling (zie paragraaf 10.5)
  • Beperkte activiteit en acties die door PayPal zijn ondernomen (zie paragraaf 9 en 10)"
Een vraag stellen