op 27-02-2011 18:30
Ik ben net begonnen met verkopen en ik doe dat op E-bay. de. Nu snap ik niet waarom er bij levering aangegeven wordt dat dit tussen de 16-24 dagen gaat duren. Dit heb ik nergens aangegeven. Hoe verander ik dat. Ook is het moeilijk om de juiste verzendkosten aan te geven omdat Ebay een max. daaraan stelt. Daardoor lijkt het dat zo een pakket naar duitsland sturen slechts € 6,90 is, terwijl dat toch vele malen hoger ligt.
Best één van de volgende verzendservices selecteren die bedoeld zijn voor niet-inwoners van Duitsland die hun aanbiedingen op eBay.DE plaatsen. Keuze volgens de benodigde verzendtijd naar Duitsland van de verzenddienst die u gebruikt.
(benamingen kunnen lichtjes verschillen naargelang men het verkoopsformulier of TL gebruikt):
In het verzendvak:
Versand im Inland
- Sparversand von außerhalb Deutschlands: 12-24 Werktage
- Standardversand von außerhalb Deutschlands: 5-10 Werktage
- Expressversand von außerhalb Deutschlands: 1-4 Werktage
In uw huidige aanbiedingen hebt u als buitenlandse aanbieder geen van de drie bovenstaande verzenddiensten gekozen. Blijkbaar is op eBay.de dan de verzendtijd voor Sparversand genomen. De levertijd naar Duitsland bedraagt dan 14-26 dagen (verzendtijd + uw verwerkingstijd van 2 dagen), zoals aangegeven in uw aanbiedingen op eBay.de.
Internationaler Versand
Zoals het nu is, verstuurt u alleen naar Duitsland, ook niet naar Nederland, omdat u onder Internationaler Versand niets opgegeven hebt. Indien nodig, om de internationale opties zichtbaar te maken, de link klikken "Formular anpassen" in de balk boven het verzendvak in het verkoopformulier.
http://sellerupdate.ebay.de/september2010/upfront-postal-information.html#05_05
En dit zegt de FAQ over de verzendkosten. De maximum toegelaten verzendkosten bij aanbiedingen geplaatst op COM, UK, of DE voor verzendingen naar die landen zijn onafhankelijk van de objectlocatie:
Obergrenzen für Versandkosten auf eBay.
Die Obergrenzen gelten auch, wenn der Artikelstandort oder Ihr Wohnsitz außerhalb Deutschlands liegen, also für alle Verkäufer, die auf eBay.de einstellen.
http://pages.ebay.de/help/pay/maximum_shippingcosts.html
What can I do if the maximum shipping and handling costs do not cover my expenses for packaging and shipping?
# When selling via fixed price, include all or part of the shipping cost in the item price.
# When selling via auction:
* If your actual shipping costs are higher than the maximum shipping & handling cost, start the item price higher to cover your shipping cost. This technique will minimize risk that you will lose money on shipping.
* Move your item to fixed price and include all or part of the shipping cost in the item price.
* . . .
Onderwerp | Kudos |
---|---|
1 |