annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

de geweldige service van Ebay Klanten ( niet) service

religiousstatue
Community-lid

Eind Maart verkocht ik via Ebay 2 items in Belgrado. Zoals in omschrijving vermeld heb ik binnen 24 uur na betaling  alles verstuurd naar door koper gegeven adres op Paypal betaling.Via Fedex, met online tracking. 2 dagen later kreeg ik een email van de koper dat hij bericht had gekregen van de douane in Servie dat hij invoerrechten moest betalen. Hij gaf aan dat niet te willen want dan zou de douane weten dat hij religieus antiek kocht ( dat was de inhoud) Hij vroeg me of ik het object niet terug kon laten komen en opnieuw wilde verzenden via mijn vrienden van TNT. Dan zou de douane niet moeilijk doen en hij beloofde schriftelijk alle extra kosten te betalen. Ik heb daarmee ingestemd en deze week kwam het item terug uit Belgrado. Zoals afgesproken heb ik hem gemeld wat de extra kosten waren, maar in plaats van te betalen gaf hij aan van de aankoop af te zien. Ik heb hem gevraagd om mijn kosten ( 2 keer verzending via Fedex en Ebay fee) terug te betalen. Deze "leuke"man uit Servie weigert dat te doen en eist zijn hele aankoop bedrag terug. Toen ik daarmee niet accoord ging diende hij een claim in bij Ebay die meteen het geld van mijn rekening hebben geblokkeerd. Ik heb de geweldige , hulpvaardige, uiterst vriendelijke , klantenservice alle gegevens gestuurd zodat ze kunnen zien dat ik de waarheid spreek. Ik heb dat gedaan zowel aan de klantenservicie in Nederland als in Amerika ( waar het item  ook verkocht is) maar zoals gebruikelijk heb ik na bijna 24 uur later taal nog teken gehoord van mijn vrienden bij Ebay. Het enige dat wel werkt, is dat 2 minuten na het verstrijken van de maand telkens automatisch mijn maandelijke nota van de rekening word afgeschreven. Hulp krijg je nooit van deze vlegels!! Inmiddels heeft de koper me ook nog 2 negatieve feedbacks gegeven met een tekst waar de honden geen brood van lusten en daarnaast blijkt uit zijn tekst dat hij willens en wetens dit heeft opgezet met de bedoeling mij geld te laten verliezen. En Ebay???  Ze doen niets!!!

-- Bewerkt door religiousstatue op 8 Apr 2011 14:45 CEST

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (4)

Antwoorden (4)

kopersbescherming
Community-lid

U alweer, als er iemand is die weet wat PayPal's kopersbescherming inhoudt bent u dat wel.

En omdat u de verkoper bent betaalt u gewoon de rekening.

 

De negatieve feedbacks hebt u wel goed gepareerd.

Die ervaring is er dan toch ook.

 

 

kopersbescherming
Community-lid
reyhancrn91
Community-lid

Kan iemand mij helpen?

 

Ik heb echt haar besteld uit China, maar het is gewoon plastic haar. Hoe/waar moet ik mijn klacht indienen bij Ebay zodat ik mijn geld terugkrijg? Kunt u mij een link sturen?

Alvast bedankt!!

Vervelend. Probleem met FedEx, UPs etc is dat de inklaringskosten vaak veel hoger zijn voor de ontvanger dan bij verzending met "tante pos".

 

Verder kun je gelukkig landen blokkeren tegenwoordig. Na eindeloos ge-eikel met een koper in Moskou ben ik daar zelf toe overgegaan:

 

To block buyers in states, territories, or countries you don't want to ship to:Go to My eBay.Click the Account tab, and then click the Site Preferences link on the left.In the Selling Preferences section, scroll to Shipping preferences, and then click the Show link.Next to Exclude shipping locations from your listings, click the Edit link.Select the states, territories, or regions you don't want to ship to. You can exclude entire continents or select Show all countries, and then select the specific countries you don't want to ship to.All excluded countries you selected will appear on the lower section of the page.Select the Apply to all current live listings check box to apply these exclusions to all your current listings.Click the Apply button to save your requirements.

 

http://pages.ebay.com/help/sell/buyer-requirements.html

Een vraag stellen