annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Waarom moet ik als Ebay verkoper ook Final Value fees betalen over (internationale) verzendkosten?

Waarom moet ik als Ebay verkoper ook Final Value Fees betalen over (internationale) verzendkosten? Verzendkosten maken geen onderdeel uit van de verkoopprijs voor het item dat gekocht wordt maar zijn kosten voor het verzenden van het item naar de koper. Het bedrag komt de verkoper niet ten goede. Die moet immers het item immers versturen tegen de geldende prijs voor verzending aan de koper. Dit maakt de Final Value Fees extra hoog wat het minder aantrekkelijk maakt om items via Ebay te verkopen. Hoe kan ik voorkomen dat ik Final Value Fees moet betalen over de verzendkosten?

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

Schuld van de verkopers uit Amerika. Die verkochten eerder bv een cd voor 1$ en haalde hun winst uit de torenhoge verzendkosten die ze op gaven. En je hoefde er toen geen provisiekosten er over betalen. Het is inderdaad schandalig dat ebay dit doet. Maar dat is tegenwoording met veel dingen op E-bay

Ja, het is te belachelijk voor woorden, maar een paar jaar geleden heeft Ebay dat ingesteld (hoefde vroeger namelijk nooit) . En aangezien zij een alleen heerschappij hebben konden zij dat instellen, take it or leave it.

Je kan er verder helaas niets aan doen ,  (  of bijv.  de portokosten met 10% hoger te zetten.)

Een vraag stellen