annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

onduidelijkheid van het systeem van Ebay

Ik vind het hele systeem van Ebay zeer ondoorzichtig. Ik bied een antieke goocheltruck wereldwijd aan voor een vast prijs van $ 1500,00. Na 2 biedingen (van 150,00 en 800,00, die ik beide afwijs) geeft Ebay mij plotseling een bericht dat mijn goocheltruck verkocht is voor $ 1200,00. Heel vreemd, dat Ebay zonder overleg dan het bod van 1200,00 goedkeurt.

Dan komt de afrekening. Op paypal verschijnt de somma van $ 1146,90 . Geen idee waar dan de ontbrekende $ 53,10 blijft.

Daarna komt de afrekening van Ebay en die berekent mij € 123,24. wat ongeveer zo'n $ 150,00 is.

Dat veel hoger dan de 8,40 % dat je op de site leest.

Uiteindelijk brengt mijn goocheltruck na aftrek van alle kosten slechts € 719,00 .

Een goed antwoord krijg je niet van Ebay ((slechts mailtjes uit India - denk ik- en een tefefoontje van een slecht Nederlands sprekende dame die in Dublin zetelt) dus ik ben hierin erg teleurgesteld.

Ben ik nou zo dom ( om met Louis van Gaal te spreken) of is Ebay gewoon veel te onduidelijk?

Wij weet wel hoe t werkt en kan dat eens schematisch vertellen?

 

 

Hele onderwerp weergeven

gebeurt gewoon..ebay zegt dan dat ze hun percentage inclusief die van de verzendkosten rekenen PLUS BTW (wat natuurlijk in het geval van partikuliere verkoop gigantische onzin is)

paypal doet hetzelfde (incl. verzendkosten rekenen dus) en heeft een starttermijn van 35 cent.

verkopen kon alleen als je (per ongeluk) aangevinkt had "accepteer biedingen vanaf...."

ebay draait alleen op "de grote jongens" die het gebruiken als een soort boldotcom, je kunt alles kopen en "verloren zendingen" of klachten kunnen zij wel opvangen.

Zij die af en toe of in kleinere mate verkopen tellen hier sowieso al niet mee. Geen wonder dat er zoveel al gestopt zijn met verkopen op ebay.

Een vraag stellen