op 07-07-2012 00:32
Afgelopen maandag heb ik velgen met banden verkocht aan de hoogste bieder.
Heb met de koper mail contact gehad en goed beschreven hoe de staat is van de velgen en banden.
Hij had mij afgelopen maandag gebeld en gezegt dat die niet 1575 betaald, maar 1200,-
Dat is al niet normaal dus ik zei toen dan gaat het niet door.
Even later belt die terug voor 1300 kom ik ze ophalen.
Ik zeg oke, maar dat is dan de minimale prijs die ik er voor wil hebben.
Hij is langs gekomen heeft de banden en velgen controleerd en cash betaald.
Volgende dag om 01.15 in de nacht krijg ik bedreigende berichten dat de velgen te veel beschadigt zijn en de banden versleten zijn.
Hij wil de velgen+banden terug brengen en zijn geld terug krijgen plus reiskosten of 800 euro terug en de set houden.
Ik vind dat hij nergens recht op heeft, want hij heeft de velgen+banden opgehaald en gezien.
Als hij ze niet wil, kan hij ook van de koop afzien.
Maar hij heeft het meegenomen en de conditie accepteerd.
Wat zijn mijn rechten in dit probleem?
voorzover iik het zie heeft de koper contant betaald, dus ebay kan je ook geen geld 'afpakken'. Als het goed is kan je in zo'n geschil toch ook aangeven dat je het er niet mee eens bent, dat zou ik dan aanvinken. Het ergste wat je dan nog kan overkomen is een negatieve feedback, maar gelet op je vrij lage huidige feedback kan je ook zo weer opnieuw beginnen
Koper heeft zaak geopend tegen mij via ebay.
Hij wil 800 euro terug.
Vind zelf dat de verkoper daar geen recht op heeft.
De velgen en banden zijn opgehaald, controleerd en cash betaald.
Dus hij heeft de conditie van de velgen en banden accepteerd hoe ze zijn
ach enschede40, zoals bijna altijd is er na het stellen van een vraag en het eventuele antwoord onzer zijde geen reactie meer van de OP
en?
zou wel zo leuk zijn als er nog een reactie gegeven werd over de stand van zaken!
U bent in eerste instantie al de fout in gegaan door een lager bedrag te accepteren, u was/bent geenszins verplicht een lager bedrag te accepteren dan het geboden bedrag.
Nu probeert de koper er nogmaals een slaatje uit te slaan, u kunt ze terug nemen maar bent geenszins verplicht reiskosten te vergoeden dat is voor rekening van de koper en daarbij als het al zo is dat de boel beschadigd is dan had de koper maar beter uit zijn doppen moeten kijken op het moment dat deze aanwezig was om ze op te halen.
Ik hoop dat u de bedreigingen heeft bewaard! deze kunt u gebruiken als bewijs bij een eventuele aangifte, daarnaast zou ik ze doorsturen naar eBay dit soort kopers horen niet thuis op eBay!
Een koper heeft volgens de wet altijd het recht om een product binnen twee weken (niet zeker van de periode) terug te sturen/brengen, de kosten daarvan zijn voor rekening van de koper, zeker als het gaat om iets ophalen/terugbrengen!!!!