annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe stel ik een minimumbedrag in op eBay Duitsland?

Hallo allen,

Ik ben vrij nieuw op eBay en voornemens om een collectie modeltreinen via eBay Duitsland te gaan verkopen. Mijn Duits is erg slecht echter zitten in Duitsland nu eenmaal meer kopers voor mijn spullen. Ik heb nu, als proef, een eerste item online gezet. Ik koos voor de optie 'nu kopen' en was in de veronderstelling dat het hier ingevulde bedrag ook mijn minimumprijs zou zijn. Echter is dit volgens mij niet zo. Nu ik een eerste bod (van €1,00) heb ontvangen verdwijnt de 'nu kopen' optie. Hoe vul ik wel een minimumprijs in? Ik ben deze bij het opmaken van de advertentie nl. niet tegengekomen....

Groeten
Joost

Geaccepteerde oplossingen (2)

Geaccepteerde oplossingen (2)

Om het risico te vemijden dat uw item voor slechts 1 euro verkocht wordt kunt u het best het item voortijdig beeindigen.

http://offer.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?EndingMyAuction

En dan opnieuw aanbieden met een hogere startprijs.

Nu Kopen is alleen beschikbaar als er nog niemand heeft geboden, dat is voor bieders die niet kunnen wachten en een hogere prijs willen betalen, bijvoorbeeld startprijs 19 euro, nu kopen prijs 25 euro. Bij een nu kopen bod wordt de veiling meteen beeindigd. Bij een gewone bieding wordt de nu-kopen verwijderd en gaat de veiling verder.

Aangetekende verzending heeft wel een gevoelswaarde betreffende de veiligheid maar wordt door vele oprechte kopers vanwege de hogere prijs niet gewaardeerd. Voor (duurdere) items verlangt PayPal bovendien een tracktrace met handtekening die bij aangetekend naar buitenland niet standaard beschikbaar is. U zou dan een nog duurdere verzendmethode moeten nemen. In het algemeen is er natuurlijk sprake van serieuze kopers, zie daarvoor de feedback van de betreffende koper, pas dan wel op voor (0) kopers.

Enzovoorts.

Succes met verkopen op eBay.

U dient de Startpreis te gebruiken als minimale prijs.

Sofort Kaufen werkt niet goed en kost ook nog eens extra.

Verder beschermt aangetekende verzending niet voldoende om uw PayPal betaling te kunnen behouden in geval van fraude.

Alles bij elkaar is het best lastig.

Leuke wagon overigens.

Antwoorden (5)

Antwoorden (5)

Van de liefhebbers die in deze categorie opereren zult u geen problemen hoeven te verwachten. Ik wilde slechts aangeven dat bij PayPal de zaken niet zo eenvoudig liggen als het lijkt. Probeert u bijvoorbeeld eens van PayPal te weten te komen welke verzendmethode bescherming biedt tegen onterechte claims voor niet ontvangen.

Het probleem met postnl is de hoge tarieven die ze rekenen voor buitenlandse zendingen, zo is normale verzending met tracktrace weer niet verzekerd en ook niet goedkoper als aangetekend. De verzekering bij aangetekend vergoedt slechts tot 45 euro terwijl bijkopen van verzekering weer niet altijd mogelijk is.

@ het_regent,

Nogmaals bedankt voor uw reactie. Ik heb mijn aanbieding uit voorzorg toch maar even verwijderd. Zal vanavond opnieuw een advertentie opstellen.

Ik verstuur in principe aangetekend voor de verkopende partij. Ik verkoop al jaren via Marktplaats en kon op die manier verzendingen die defect waren via PostNL declareren. In de praktijk heb ik dit gelukkig nooit hoeven doen. Als ik het goed begrijp is uw tip gewoon om via de "normale" pakketservice van PostNL te versturen, maar dan wel met track en trace neem ik aan?

Al met al inderdaad vrij lastig, vooral nu het via Duitsland gaat, wil me echter niet laten ontmoedigen, zo moeilijk kan het nu ook allemaal niet zijn toch? 🙂

groeten
Joost

@ het_regent,

Ik zie nu inderdaad wel dat er onder mijn advertentie € 19,00 staat. Dit moet € 14,00 zijn. Als dat is wat u met hoge verzendkosten bedoeld heeft u inderdaad gelijk (in mijn advertentie zelf noem ik alle verzendkosten namelijk ook). Ik zal proberen of ik eea nog aan kan passen.

Heeft u echter ook een oplossing voor mijn daadwerkelijke vraag?

Groeten

Joost

@ het_regent Bedankt voor uw reactie. Mijn verzendkosten vallen toch wel mee? Zijn gewoon de kosten voor een aangetekend pakket via TNT...

Uw verzendkosten zijn hoog.

Een vraag stellen