annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Herinvoering plaatsingskosten

Sinds 11 september 2013 heeft Ebay weer de plaatsingskosten ingevoerd. Uit mijn jarenlange ervaring als postzegelverzamelaar en als bestuurlid /veilingmeester en rondzendleider weet ik, dat vele verzamelaars, met name die met een kleine beurs, juist op sites als Ebay rondkijken om aan goedkope zegels te komen, die zij nog niet in hun verzameling hebben. Het aanbieden van deze goedkopere zegels is thans gelet op de in rekening gebrachte kosten, zowel plaatsings- als verkoopprovisie, niet meer interessant voor niet professionele verkopers.

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

Tja marktplaats is in de administratieve verwerking onhandiger, maar je betaalt daarentegen niet de 8 % commissie, dus die heb je dan maar mooi zelf, ook de tweede week gaat goed op marktplaats, dus ik ga daar even door en het verlengen van advertenties is wel een stuk sneller dan een paar jaar geleden. Ik kreeg nog een reactie van ebay, maar daaruit bleek dat het toch echt zo is als het is en dat terugdraaien geen optie is. Nou ja een paar jaar geleden zijn ze er ook weer vanaf gestapt, dus even wachten, wel jammer want dan zijn mijn 1500 advertenties niet meer te verlengen.

Zeer correcte redenering, verschraling van het aanbod. Ik snap het ook niet, want je kan nu overstappen naar marktplaats en daar gratis plaatsen. Heb ik vorige week gedaan, omzet van een week daar was hoger dan op ebay! Maar de kosten voor het concern ebay / marktplaats blijven m.i. hetzelfde, want ook daar heb je een stukje tekst met een foto, qua data lijkt me dit net zo duur. Ik zag dit al aankomen en heb geconstateerd dat het aantal advertenties in de rubriek Nederland inmiddels is gedaald van ongeveer 60.000 naar 43.000 en dat zal nog verder dalen als alles eenmaal is afgelopen. Ik had zelf ongeveer 1.500 advertenties en verkocht er iets meer dan 100 per maand. Ik blij en de kopers, want in alle discussies worden die vergeten zoals jij ook schrijft. Jammer! Ik ga nu verder met marktplaats en heel klein beetje ebay en rondzendboekjes. En dan verder op zoek naar een andere site of zelf eentje maken....., maar ja dan ben je je vaste klanten al wel kwijt. Succes.

Een vraag stellen