op 12-02-2011 20:50
Een koper betwist dat ontvangen produkten (5 items) niet de produkten zijn die in de aanbieding op scans te zien zijn.
Ik bied aan de items terug te nemen tegen volledige vergoeding van zijn aankoopbedrag. Ik vermeld wel dat ik niets kan scannen wat ik niet heb dus de verzonden items weldegelijk de items zijn die in de aanbieding te zien zijn.
Koper is na 2 mails geheel over de rooie en stelt:
"Als U volhoudt dat dit de items zijn van de scans? Dan bewaar ik de scans en de items en geef U 5 keer negatieve feedback. Als U ERKENT dat U andere items hebt gestuurd dan kunt U ze terugkrijgen als U ook mijn portokosten betaald."
Ik kan natuurlijk niet erkennen dat ik andere produkten heb verzonden dan wat ik ingescand heb; wat ik niet heb kan ik niet scannen! Koper uit regelrechte dreiging met negatieve feedback zonder verder open te staan voor een ebay-waardige oplossing.
Ongeacht wat ik zou doen: die negatieve feedbacks komen toch wel!
Ik heb natuurlijk ebay al geschreven onder vermelding van alle gegevens met de vraag of zo'n koper niet geweerd zou moeten worden van ebay (hij heeft dit geintje het afgelopen half jaar ook al bij een andere verkoper geflikt en die als dank negatieve feedback gegeven) en of de wellicht te ontvangen negatieve feedbacks -gegeven omdat ik niet op de afpersing van de koper inga- op een of andere wijze verwijderd kunnen worden.
Ik vraag me nu af of feedbackmanipulatie middels afpersing door ebay -zoals in veel onverklaarbare zaken- gewoon geaccepteerd wordt.
Ok, verkopers zijn "vrij wild" maar het wordt nu toch wel echt te bont.
Ben benieuwd.
Onderwerp | Kudos |
---|---|
1 |