op 27-02-2012 14:43
Beste mensen
ik heb 15 februari enkele artikelen gewonen waarop ik had geboden bij ebay.uk. Ik had zelf van tevoren de verkoper gevraagd of de 7 items samen verzonden konden worden en het was ok. De biddingen op de artikelen liepen af met intervalen van enkele minuten en naderhand in mijn email bleek dat ik op een gegeven moment aan het verliezen was. Uit de biddingsgeschiedenis is gebleken dat 2 biddingen van eenzelfde bieder zijn ingetrokken net na de bod toen het bleek dat het hoger was dan mijn hoogste bod. deze bieder heeft nul aankopen gedaan verder geen andere geschiedenis dan bieden op 3 van de artikelen waarop ik geboden heb. Ik vroeg de verkoper informatie over de intrekking ook al omdat een andere artikel veel duurder was geworden door biedingen van dezelfde bieder.Zij meent dat het klopt en volgens haar zegt ebay ook dat het klopt. Ik heb op 17 februari ebay gevraagd om hier na te kijken en enkele dagen later weer maar ik krijg geen reactie. Maar een bieder kan toch de eigen bod niet intrekken of wel? Ik ben zeer ontevreden over de gang van zaken. Hoe komt het dat ebay geen reactie geeft? Hoe komt dat een vermoeden van prijsopdrijving gemeld wordt en niet onderzocht wordt? Zoals ik het zie heeft de actie van de ene bidder dat zich terugtrok gezorgd voor een prijsverhoging van ongeveer 28 engelse pounds gezorgd over 2 artikelen.
wat moet ik hiermee?
bedankt voor jullie hulp
beste mensen
het is intussen 29 februari en ondanks mijn verzoek aan ebay op 17 en 22 februari heb ik nog geen reactie.
Het betreft artikelen 350530331235 waar in de bieddingsgeschiedenis gezien kan worden onderaan de blaadzijde dat de bieder de laatste 2 biedingen heeft ingetrokken binnen 60 seconden na plaatsing en net voordat de veiling afliep. en de andere artikel is nr 160729876847 waar dezelfde bieder op heeft geboden 6 keer terwijl hij bezig was met de andere stuk. Het betreft een zelfde exemplar van porcelein Vista Alegre. Ik heb in total 7 artikelen van porcelein achter elkaar bij dezelfde verkoper gewonnen. Ik had van tevoren gevraagd of zij combined verzending deed van de 7 stukken en dat was geen punt.Ik deed ongeveer 15 minuten voor afloop van de veilingen een bod op iedere stuk genoeg om tegenbiedingen op te vangen maar I wist toen nog niks over shill bidding zoals ze dat noemen in het engels.
De verkoper deed net een voorstel via mail dat ik de andere artikelen betaal en hij doet de verzending en dat deze 2 weer in de veiling komen. Maar ik ben niet hiermee eens. Ik vind dat ik ze zou moeten krijgen voor de hoogste bod voordat de nep bieder in beeld kwam. De bieder heeft ook een start bod gedaan op een van de andere artikelen dat ik kocht en heeft daarvoor en daarna geen geschiedenis van koop of verkoop staan of biedingen bij andere verkopers.
Graag jullie hulp want de ebay mensen hebben zo te zien geen tijd om an klantensteun te besteden. Geen wonder als de reputatie van de business slechter wordt.