annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Staat ebay ongehoord praktijken toe door te zwijgen als koper om hulp vraag

Beste mensen

ik heb  15 februari enkele artikelen gewonen waarop ik had geboden bij ebay.uk. Ik had zelf van tevoren de verkoper gevraagd of de 7 items samen verzonden konden worden en het was ok. De biddingen op de artikelen liepen af met intervalen van  enkele minuten en naderhand in mijn email bleek dat ik op een gegeven moment aan het verliezen was. Uit de biddingsgeschiedenis is gebleken dat 2 biddingen van eenzelfde bieder zijn ingetrokken net na de bod toen het bleek dat het hoger was dan mijn hoogste bod. deze bieder heeft nul aankopen gedaan verder geen andere geschiedenis dan bieden op 3 van de artikelen waarop ik geboden heb. Ik vroeg de verkoper informatie over  de intrekking ook al omdat een andere artikel veel duurder was geworden door biedingen van dezelfde bieder.Zij meent dat het klopt en volgens haar zegt ebay ook dat het klopt. Ik heb op 17 februari ebay gevraagd om hier na te kijken en enkele dagen later weer maar ik krijg geen reactie. Maar een bieder kan toch de eigen bod niet intrekken of wel? Ik ben zeer ontevreden over de gang van zaken. Hoe komt het dat ebay geen reactie geeft? Hoe komt dat  een vermoeden van prijsopdrijving gemeld wordt en niet onderzocht wordt?  Zoals ik het zie heeft de actie van de ene bidder dat zich terugtrok gezorgd voor een prijsverhoging van ongeveer 28 engelse pounds gezorgd over 2 artikelen.

wat moet ik hiermee?

bedankt voor jullie hulp

Hele onderwerp weergeven

Beste ....

bedankt voor je reactie. Ja ik ken dat link en ik heb het met veel aandacht gelezen voordat ik naar de verkoper schreef de dag na de veiling. Maar wat gebeurd  past niet in de regels van dat link. Kijk even: iemand doet diverse biedingen en dan ineens staat hij hoger dan ik met 35 en 36 engelse pounds. Dan trekt hij beide biedingen in onder de noemer:verkeerd bedrag ingevuld. MAAR hij had geen 350 or 360 per abuis ingevuld. Hij had alleen een paar pound hoger geboden dan zijn vorige biedingen  en dan ik en dat was genoeg om de vaas te krijgen. Waarom dan de biedingen intrekken? Terwijl op de andere zelfde artikel heeft hij net zoveel geboden alleen om ervoor te zorgen dat de prijs hoger werd. Kijk dan het tijdsverschil tussen de biedingen en het intrekken daarvan. 60 seconden of iets meer!!!  Kan dat?Als het iemand is dat net begint dan weet hij nog niet eens hoe dat zo snel moet gebeuren. Bovendien er is geen reden om in te trekken want het bedrag is niet fout als je de vaas wil hebben.

Ik stelde de verkoper voor om de biedingen van de nep bieder op beide artikelen te verwijderen omdat dit heel erg lijkt op prijsopdrijving. De verkoper zegt dat ze hoe dan ook over de volle bedragen aan ebay moet betalen en aan paypal en daarom alles houdt zoals het is. Hoe dat werkt weet ik niet want ik ben geen verkoper.

Als ik er nog meer bewijzen moet leveren dan wat er te zien is dan betekent het dat de  ebay regels over veiligheid voor kopers een fantasie zijn want een koper kan niet veel bewijzen behalve aandacht vragen voor vreemd verschijnselen dat zich voordoen en dat voor iedereen zichtbaar zijn. Als ebay vervolgens er ook niet reageert dan.... trek maar je conclusies.

Ik hoop dat ze dit lezen en anderen gebruikers ook.

Een vraag stellen