annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe doen die Chinese oplichters het om elke keer weer supergoedkope aanbiedingen te doen (phones, tablets.e.d.)

eeichen
Community-lid

Telkens duiken er chinese oplichters op, die heel goedkoop electronica (phones, tablets enz.) aanbieden. Ze hebben een account met veel gunstige feedback. Tot een maand geleden boden ze kleding, schoenen, sieraden enz. aan. Daarvan wordt helemaal niets meer aangeboden. Ik vermoed dat zo'n account gekaapt wordt en misbruikt wordt voor oplichting.

Ebay verwijdert de aanbiedingen meestal, maar het kwaad is dan al geschied (betalingen zijn dan al gedaan). Even later bieden ze weer dezelfde producten tegen belachelijk lage prijzen aan onder een nieuwe accountnaam.

Kan deze schurken niet geweerd worden?

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

Deels snap ik je vraag en ook de reactie erop.

Aan de andere kant is het een feit dat in het westen prijzen tot absurde hoogtes gaan soms in vergelijking met het Oosten door onze fijne roverheid en alle tussenhandel. Dus dat er prijsverschillen zijn is niet meer dan logisch. Ik heb best al wel wat zaken keurig in China/Hongkong grkregen en afgeleverd gekregen. Hangt er ook vanaf wát je koopt. Kleinere zaken en minder bekende merken zijn niet zo risicovol. Genoemde IPhone voor 100 Euro mag je je inderdaad wel 3x over achter de oren krabben.

 

Echter ik geniet al 4 jaar van 20 mtr netwerkkabel die hier voor een grijpstuiver gratis is bezorgd en waarvoor ik hier in NL het tienvoudige betaald zou moeten hebben. idem dito met connectortjes, CMOS-batterijen (In NL 12 Euro voor een batterij, ik kreeg er 5 thuisbezorgd voor anderhalve euro).

 

 

abeldoorn
Community-lid

ook de oplichters moeten aan ebay geld betalen om hun producten te mogen aanbieden, en zo krijgt ebay weer wat extra geld. En dan komt het moeilijke gedeelte. Hoe weet ebay als jij (of een oplichter) iets verkoopt of jij (of die oplichter) eerlijk bent. Een winkeldief kan je ook pas arresteren als die iets gejat heeft, een moordenaar als die een moord heeft gepleegd. Kom maar met een idee hoe ebay van te voren kan zien of ze met een oplichter te maken hebben? (vinkje zetten bij? bent u een oplichter ja/nee  ? misschien werkt dat.).,

Wat wel werkt is dat kopers eens opletten als ze wat kopen, een kind kan bedenken dat de iphone5 niet voor 100e verkocht kan worden, en als er dan ook nog eens staat object: hongkong zou er een lampje moeten gaan branden, ipv het GREED lampje....

Een vraag stellen