annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

MC010 eBay-account beperkt: Identiteitscontrole door eBay

jialinnl
Community-lid

Een paar dagen geleden heb ik als prive persoon een Ebay account geopend, ik heb Paypal ook toegevoegd aan het account en Paypal heeft mijn gegevens gechecked en na het toevoegen van mijn Creditcard en verificatie geaccordeerd. Dus een gecontroleerd Paypal account gekoppelt aan mijn nieuwe Ebay account. Toppie. Gelijk een advertentie opgemaakt voor de verkoop en deze was zeer succesvol met vele bieders en over 2 dagen zou deze zeker worden verkocht met het bieden. Vandaag een nieuwe advertentie aangemaakt.....ging nu gemakkelijker.

 

En dan vanmiddag ca. 14.00 uur van het een op het ander krijg ik een mailtje indentiteitscontrole en of ik wat documenten kan opsturen voor verificatie (kopie paspoort en iets waaruit het adres kan worden gecontroleerd) wel lastig maar begrijpelijk met de toenemende fraude binnen Ebay, dus per omgaande (om 14.30 uur) toegezonden aan het opgegeven emailadres......

 

Inmiddels zijn mijn aanbiedingen verwijderd en het account geschorst!! Onbegrijpelijk dat men dat zo maar even kan doen zonder verdere melding: gewoon pats weg!!

 

Nu uren verder ondanks het herhaaldelijk mailen helemaal niets, account is nog steeds geschorst en mijn aanbiedingen nog steeds foetsie.

 

Dat mijn naam te grabbel wordt gegooid hier op Ebay is wel duidelijk, klanten hebben met mij mail correspondentie gehad over het aangeboden item, er waren behoorlijk wat volgers volgers, in eens pats weg!!

En waarom niet gelijk dat account weer geactiveerd (immers ik heb binnen een half uur alle documenten naar het opgegeven emailadres voor verificatie toegezonden) in minuten tijd gooien ze alles eraf en plaatsen ze je account offline maar terug heractiveren vergeet het maar.

 

Is dit nu de macht van Ebay....is dit een normale gang van zaken??

 

Is er geen kader die dit bij Ebay op pakt......blijkbaar niet want om 23.30 uur is het account nog steeds niet terug geheractiveerd, alleen 1 mailtje van de customerhelp met het verzoek....inderdaad om de documenten toe te zenden.....frustrerend.

 

Inmiddels dinsdagmorgen 08.00 en nog steeds geschorst en geen enkel bericht!

-- Bewerkt door jialinnl op 28 Jun 2011 7:55 CEST

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (8)

Antwoorden (8)

stephanthecollector
Community-lid

ik weet niet wat u heeft aangeboden maar met sommige dingen zijn ze erg voorzichtig, vooral met dure merkartikelen.

Dus dat kan een reden zijn waarom ze u om die hele papierwinkel vragen, vaak worden nepartikelen aangeboden en men is nogal huiverig voor eventuele claims en dergelijke!

Beste OP,

 

Ja om tot het gilde van de eliteverkopers

toegelaten te worden daar komt de speciale

behandeling van ebay/paypal om de hoek kijken.

 

En je zegt hetzelf al, nauwelijks wat geplaatst

en de biedingen vliegen je om je oren. dus een

advies gewoon rustig afwachten

 

Veel succes met verkopen bij deze drukbezochte

site met zijn uitermate klantvriendelijke tarieven.

 

groetjes en een prettige dag,

 

Niek

moadestien
Community-lid

eBay is de enige site uit de top-25 wereldwijd (plaats 23) met een gebruikerswaardering van slechts 2 van 5 sterren terwijl het gemiddelde boven de 4 van 5 ligt.

 

iPads en electronica zou eigenlijk helemaal niet aangeboden mogen worden door nieuwe eBay-leden. Dat is mijn mening. Het zo ontzettend makkelijk om hier fraude mee te plegen.

 

Ik vind het erg verkeerd dat eBay je een hoop en tijd en moeite heeft laten steken in het aanbieden van je iPad terwijl eBay vantevoren weet dat ze je aanbieding gaan schorsen.

 

Maar goed, eBay is klantonvriendelijk dat wisten we al.

stephanthecollector
Community-lid

U geeft eigenlijk zelf al het antwoord  en wat fatsoen betreft u kreeg tenminste nog een mailtje! maar enige uitleg was wel op zijn plaats geweest!

jialinnl
Community-lid

Zal wel te maken hebben met de door mij aangeboden Apple iPad 2 tablets.....

 

Is wel heel veel fraude mee op dit moment.

 

Maar goed iets fatsoenlijker handelen zou toch wel op zijn plaats zijn.

goedenmiddag Stephan,

 

even off the record, onze moderator

is dus wel aanwezig, draadje is foetsie

in het cafe.

 

Ja en met merkartikelen zijn ze al een

aantal keren veroordeeld geworden en

dan was de zaak aangespannen door

de producent, en die hebben natuurlijk

mensen in dienst die de sites afstruinen

om te kontroleren of hun produkten wel

volgens de regels aangeboden worden.

vandaar dat ze zo snel schorsen. Of dit

ook iets uitstaande heeft met wat de OP

aanbied dat zou ik dus net zoals jij niet

weten.

 

groetjes Niek

 

jialinnl
Community-lid

Inmiddels zijn om 11.52 uur de ingezonden documenten van indentificatie en adresverificatie akkoord bevonden door Ebay!

 

Nu komt men met de vraag voor aanvullende documenten ik quote:

 

Een bewijs van eigendom van de objecten die u op eBay heeft aangeboden. In dit geval is het belangrijk dat uw naam, de gegevens van de leverancier, het product en de kwantiteit duidelijk leesbaar zijn. Als u geen objecten heeft aangeboden, hoeft u geen document uit deze categorie te faxen. Documenten die voldoen als bewijs van eigendom van een object zijn onder andere:
- Een rekening
- OF een overeenkomst met de leverancier
- OF een leveringsbewijs
- OF een garantiebewijs

U kunt de gescande documenten als bijlagen (attachments) naar ************** sturen.

 

Sorry, maar is Ebay ook al een soort van Politie?
Mag dit uberhaupt wel volgens de Europeesche wetgever(s)

 

Ik ga dit toch eens in ogenschouw nemen in hoeverre dit mag in Nederland, Ebay die Politie agentje gaat spelen.

 

Naar ik nu kan zien binnen mijn account is de schorsing verdwenen maar ook mijn aanbiedingen zijn van de aardbodem verdwenen....dit kan toch allemaal niet zo maar?

-- Bewerkt door jialinnl op 28 Jun 2011 13:33 CEST
Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos