annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

overbieding in de laatste seconden voor sluiten

Kan iemand mij zeggen hoe het kan dat, in de laatste biedminuut, en vooral in de laatste seconden nog, al vóórdat mijn nieuwe bod geregistreerd is, de andere bieder mij al heeft overboden? En dit meerdere malen?

Volgens mijn zoon wordt er dan met een biedmachine gewerkt. Op internet vond ik na wat googelen ook informatie over 'sniper'-methodes die worden aangeboden voor het bieden op eBay. Is dit dan legaal? Wanneer eBay het gebruik van dit soort zaken toestaat, graaft het toch zijn eigen graf? Of zie ik dit verkeerd?

Waar kan ik dit soort zaken bij eBay zelf aankaarten? Is er een 'klachtenloket' of iets dergelijks?

Bij voorbaat hartelijk dank voor het beantwoorden van mijn vraag.

Helena

Geaccepteerde oplossingen (1)

Geaccepteerde oplossingen (1)

Dit heet inderdaad snipen en is volledig legaal, hoezo zou ebay hiermee zijn eigen graf graven? als de prijs oploopt profiteert ebay hier juist van omdat de commissie dan hoger ligt en de verkoper krijgt een hogere prijs, snipen wordt vaak gebruikt bij gewilde items, als u niet wilt snipen kunt u het beste vooraf een zo hoog mogelijk bod doen (wat u er maximaal aan wilt uitgeven) mist u het dan nog dan heeft u in ieder geval niet teveel geboden.

Antwoorden (1)

Antwoorden (1)

U hoeft slechts op het eind van de laatste seconde het hoogste bod te hebben. Wat is er eerlijker dan dat.

Er zijn websites die sniper diensten aanbieden waarop u zich kan abonneren.

Er is ook software beschikbaar die u op uw eigen pc kan installeren om te kunnen snipen.

Verder is het nog altijd mogelijk gewoon op het laatst mogelijk moment zelf een handmatig bod te doen.

Bent u daartoe niet in staat of hebt u daar geen zin in kunt u gewoon op een willekeurig moment voordat de veiling afloopt een hoog bod doen. Bijvoorbeeld 999999,99 is dan een goede keuze.

Succes verzekerd.

Een vraag stellen