annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

oneenigheid met koper

Ik heb een lamp verkocht en deze is kapot aangekomen.

Ik mijn advertentie staat aangegeven dat ik hier niet verantwoordelijk voor ben.

De klant heeft mij hierover een mail gestuurd. Maar zonder dat ik hier een antwoord op kon geven heeft hij een geschil geopend zonder eerst een antwoord van mijn kant af te wachten. (zit een tijdverschil tussen de landen. Maar er zat nog geen 12 uur tussen zijn mail en t geschil) Beetje jammer dat het zo moest.

Nu wil ik weten of ik wel in mijn recht sta? Aangezien klanten ermee akkoord gaan dat het niet mijn verantwoordelijkheid is als het kapot is.

Heb wel TNT ingeschakeld om de kosten te gaan vergoeden. Zij zijn namelijk verantwoordelijk.

Wie kan mij een duidelijk antwoord geven?

Alvast bedankt.

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

Je bent inderdaad verantwoordelijk. Maar TNT is verantwoordelijk naar jou toe als je wel goed had ingepakt. De norm is dat wanneer de doos aan de buitenkant beschadigd is, de vervoerder (TNT)  aansprakelijk is. Maar geld terugkrijgen van TNT...

 

Trek maar alvast een nummertje....

http://www.klacht.nl/tnt-post/

 

Ik zie trouwens dat je veel op eBay Australie aanbiedt. 😉  Super, dat doe ik ook. A good place to sell.

abeldoorn
Community-lid

Hoi,ik ben bang dat je, ondanks je ...ik ben niet verantwoordelijk.... je dat toch echt wele bent.

Jij verkoopt iets, jij bent verantwoordelijk voor het feit dat het heel bij de koper moet aankopen. Ook de tnt zal de claim afwijzen, je moet het namelijk dusdanig inpakken dat het niet beschadigd kan worden tijdens transport. Daar is helaas niemand anders verantwoordelijk voor dan jezelf..

Een vraag stellen