op 17-01-2014 21:05
hoi ik heb een bestelling gedaan bij ebay maar de betaling lukt niet er word naar een activeringscode gevraagd die ken of heb ik niet als ik verder gaan aanklik word er naar het nr van dekrediet kaart gevraagd die heb ook niet wel een gekoppelde gekontroleerde bankrekening bij paypal waarom lukt de betaling niet? wat doe ik fout? mvg
In uw geval gaat het niet om dollars maar gewoon euro's.
U kunt deze verkoper via bankrekening betalen.
De rekeninggegevens komen online, kies voor Overschrijving Xpress.
eBay is erg goed in onduidelijkheid.
Die activeringscode is voor een kortingsbon (coupon) als u die hebt, maar die hebt u niet.
Verder is het bij sommige items verplicht te betalen met PayPal via creditkaart.
Als u die niet hebt kunt u dergelijke items niet kopen.
Sommigen zeggen dat u wel eerst uw PayPal rekening van voldoende saldo kunt voorzien en dan de betaling doen.
Maar soms is toch echt een creditcard verplicht voor aankopen in dollars.
Let bij een poging om voldoende saldo te laden er wel op dat het eurobedrag wat eBay aangeeft onvoldoende is voor PayPal voor de gewenste dollars. PayPal gebruikt een 3% ongustigere valutakoers. Stort dan wat meer op uw PayPal dan nodig lijkt. En zet die euro's uiteraard om in dollars op uw PayPal rekening. Mocht het dan nog niet lukken om te kunnen betalen dan moeten die dollars weer terug naar euro's, u raakt dan twee keer een valutaomrekening verlies kwijt op uw oorspronkelijk gestorte bedrag.
eBay vertelt u dit allemaal niet.