annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

hoogste bod - verkooprpijs

ramon1972ramon
Community-lid

Ik heb voor het eerste geboden op e-bay.

De vraagrpijs was vanaf 9 dollar 99.

Ik heb geboden 17 dollar 50 (eerste bod)

Een tweede bieder heeft geboden 12 dollar 50 (tweede bod).

De veiling is gesloten en nu krijg ik een ebvestiging dat ik hoogste bieder ben (you have won) tegen de prijs van 12 dollar 50.

Voor mijn gevoel klopt hier iets niet.

Geaccepteerde oplossingen (1)

Geaccepteerde oplossingen (1)

Zo werkt ebay nu enmaal, het bod word stapsgewijs verhoogd en nooit direct naar het hoogste bod.
Dat er meerdere mensen kunnen bieden is om de prijs op te hogen de kopers kunnen er daarna voor kiezen om hun bod te verhogen of ervan af te zien.
Als iemand dus $20 geboden had en jij had je bod niet verhoogd dan had deze bieder dus $18 moeten betalen.

eBay werkt net even wat anders als normale veilinghuizen op heel veel vlakken, het kan en mag daar niet mee vergeleken worden.

En dat er nog meer kunnen bieden is ook als degene gewonnen heeft en niet betaald of de verkoper heeft meerdere items dat die dan aan de onderliggende bieders een herkansingsaanbod kan doen voor hun hoogst geboden bedrag.

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

ramon1972ramon
Community-lid

Wat er volgens mij niet klopt:

Als je bied op iets, zoals bij een veiling, wordt iets per opbod verkocht.

Mij komt het vreemd over dat ik een prijs biedt (dat is hetgeen wat ik er dan voor over hebt) en dat de lagere prijs wordt geaccepteerd.

Ik bod in dit geval als eerste 17 dollar 50
De tweede bieder bod 12 dollar 50

Ik zou normaal verwachten dat het hoogste bod wordt geaccepteerd en niet de prijs van het eerst volgend bod.

Daarnaast is het vreemd voor een tweede bieder lager te bieden op een item. Wat is het nut daarvan?

-- Bewerkt door ramon1972ramon om 17 Nov 2010 21:06 CET
stephanthecollector
Community-lid

Wat klopt er volgens u niet dan? u heeft als maximum bod 17,50 opgegeven de tweede bieder heeft het maximale bod opgegeven van 12,50. De verkoop prijs is dus nu 12,50.Dus u heeft het object goedkoper gekregen dan wat u aanvankelijk bereid was te betalen.
Ik zou blij zijn !!!!

Een vraag stellen