op 05-03-2012 14:45
Heb sinds jaren weer eens geprobeerd eBay op te pakken, helaas is het voor mij nog net zo onoverzichtelijk als in de tijd dat ik er door vele veranderingen mee stopte.
Nu heb ik ingesteld dat voor verzenden in Nederland de verzendkosten voor mijn rekening zijn.
Maar die voor naar het buitenland wil ik niet voor eigen rekening, die moeten op de aankoop kosten van de koper komen.
Ik zie niet hoe ik dat voor elkaar krijg.
Ook wil ik gewoon wereldwijd kunnen verzenden, maar het lijkt erop dat het dan alleen maar met inschakeling van PayPall mogelijk is, iets wat ik eigenlijk om redenen niet wil.
Toch net maar weer ergens PayPall aangevinkt, maar de mogelijkheid om wereldwijd te verzenden blijft uit zicht, dus het maar weer uitgevinkt.
Dan lees ik dat je bij de 8% verkoop commissie nog eens 3,4% inningskosten van de opbrengst aan PayPall verschuldigd bent, dat vind ik teveel van het goede, hopelijk interpreteer ik dat verkeerd.
1 - Wie kan mij even op de rails zetten? Hoe kan ik aangeven wel te willen verzenden naar het buitenland ?
2 - Kan dat zonder bemiddeling van PayPall ?
3 - Zij de inningskosten van PayPall inderdaad zo hoog voor elk verkocht object welk via PayPall gaat lopen.
3 - Hoe kan ik aangeven dat ik in Nederland verkoop incl. verzendkosten en naar het buitenland excl. verzendkosten?
Bij voorbaat dank voor uitleg.
- Wie kan mij even op de rails zetten? Hoe kan ik aangeven wel te willen verzenden naar het buitenland ?Als je een veiling maakt kan je ergens op die pagina aangeven of je verzend binnen nederland of wereldwijd. Neemt niet weg dat als je wereldwijd aanvinkt een koper buiten nl je alleen vindt als die ook wereldwijd zoekt. En verkoop je iets waar er in het buitenland al duizenden van zijn, sta je ergens onderaan dus wordt je eigenlijk ook niet gevonden
2 - Kan dat zonder bemiddeling van PayPall ?
Als je iets wereldwijd wilt verkopen kan dat op ebay eigenlijk niet zonder pay-pal
3 - Zij de inningskosten van PayPall inderdaad zo hoog voor elk verkocht object welk via PayPall gaat lopen.
Helaas,maar waar
3 - Hoe kan ik aangeven dat ik in Nederland verkoop incl. verzendkosten en naar het buitenland excl. verzendkosten?
Als je een aanbieding maakt kan je daar de porto kosten opgeven voor zo'n beetje elke landenregio. Binnen nl kan je bijv. gratis verzenden aanvinken, en voor het buitenland kan je dan de prijzen aangeven
Onderwerp | Kudos |
---|---|
1 |