annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoper vergist zich in prijs, eist nu dat ik de verkoopboete meebetaal

Ik heb een groot probleem en ik ben nieuw op ebay ik weet niet hoe ik dit moet oplossen!

Het probleem heb ik voorgelegd aan customer support.

Onderstaande is het probleem, hoop dat iemand mij snel kan helpen want ik wil niet dat mijn account verwijderd wordt omdat iemand anders een vergissing heeft gemaakt

 

Ik heb voor dit object 579 euro geboden, ik ging er vanuit dat ik het daadwerkelijke product ook zou krijgen, maar de verkoper heeft een vergissing gemaakt, het is alleen de verpakking en het zou eigenlijk EUR 57,90. Ik heb dus besloten om niet te betalen. De verkoper eist nu dat ik de helft van de verkoopboete betaal dus is EUR 39,98. Ik ga dit niet betalen want het is volgens mij de fout van de verkoper, had hij maar het goede bedrag moeten invullen.
Omdat ik het geld dus niet betaald mailt hij mij dat, dat hij gaat rapporteren dat het product niet betaald is.
Ik vind dit onterecht en wil dat er stappen tegen de verkoper worden genomen.

Het kern van het verhaal is dat de verkoper een vergissing heeft gemaakt, door de vergissing heb ik ook een vergissing gemaakt en ik wil niet bestraft worden door de vergissing van de verkoper.

Geaccepteerde oplossingen (1)

Geaccepteerde oplossingen (1)

Er staat toch duidelijk dat er geen kabels en cd driver bij zitten. EVGA GTX TITAN SUPERCLOCKED packaging, er staat wel dat er een adapter meegeleverd wordt....

 

De verkoper kan dan wel een verkeerde nu kopen prijs hebben ingesteld, het is uw eigen verandwoordelijkheid de advertentie goed te lezen....

 

Wat is een verkoopboete? Dit is mij onbekend.... Als de verkoper zelf al aangeeft dat deze het verkeerd heeft gedaan kan deze de transactie annuleren. Verkoper krijgt dan een creditering van de verkoop fee's.

 

Vraag de verkoper om de transactie te annuleren, u krijgt dan bericht hiervan of u al dan niet akkoord gaat. Gaat u akkoord dan is het klaar.

Antwoorden (1)

Antwoorden (1)

hallo

 

met de boete zal hij de verkoop comissie wel bedoelen .

die commissie krijgt hij terug van ebay als de koper jij dus de waren niet afneemt .

mij ervaring is dat als ik iets verkoop op ebay en de koper meldt zich niet .

of meld zich maar ziet er toch vanaf , de verkoper pech heeft .

ebay doet er niets aan .

de verkoper kan alleen zelf een advocaat in de hand nemen om de koop door te laten gaan .

dit gebeurd in de praktik natuurlijk bijna nooit .

al dat werk wat je er daarna weer mee hebt .

 

misschien heb je nog iets aan mijn antwoord .

 

succes met het oplossen van je probleem

Een vraag stellen