annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Veiling gewonnen, maar twijfel aan echtheid product

Een hele goedemiddag allemaal, ik heb op eBay UK een veiling gewonnen en pas daarna is mij door een kenner duidelijke gemaakt, dat het gewonnen product mogelijk niet echt is. Ik heb een betaalverzoek gekregen van de verkoper, waarop ik heb geantwoord, dat ik twijfel aan de echtheid en heb gevraagd of de verkoper mij iets kan laten zien waaruit de echtheid blijkt. Het gaat hier om een merk artikel. De verkoper reageert niet op mijn emails (tot nu toe 2 aan hem verzonden).

Nu heb ik een paar vragen waarop ik graag jullie antwoorden ontvang:

-wat gebeurt er met mijn account als ik weigerachtig blijf te betalen? Kan ik dan niet meer op eBay kopen?

- wat is in dit geval het beste om toch contact te krijgen met de verkoper? Blijven mailen en voorstellen om van de koop af te zien? is het dan gebruikelijk dat je een bijdrage in de plaatsingskosten aanbiedt?

Alvast hartelijk dank voor de antwoorden,

Vriendelijke groet,

Daphne

Geaccepteerde oplossingen (1)

Geaccepteerde oplossingen (1)

Omdat de verkoper je legitieme vraag niet beantwoordt, heb je het antwoord in feite al gekregen. Niet betalen dus. Héél verstandig om navraag te doen voordat je hebt betaald. Er is ontzettend veel namaaktroep te koop op eBay. Als je dit meldt, gebeurt er niets. eBay treedt hier niet tegen op.

Niet betalen heeft geen gevolgen voor je account. Je mag drie keer weigeren te betalen voordat je account  wordt geschorst. Deze aankoop telt daarin niet mee omdat de verkoper weigert je vraag te beantwoorden. De transactie kan zo niet tot stand komen.

Verkoper zal waarschijnlijk een geschil (dispute) openen om je tot betaling proberen te dwingen. Je krijgt dan de gelegenheid om kort en zakelijk aan te geven dat je een fake vermoedt. Dit leidt dan niet tot een aantekening.

Verder niets betalen, dus ook geen tegemoetkoming in de kosten. Het is strafbaar om nagemaakte producten te koop aan te bieden. En ook niet meer mailen. Het is jouw probleem verder niet.

Was dit het object? http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130531252467

-- Bewerkt door auxfinesherbes op 16 Jul 2011 3:04 CEST

Antwoorden (1)

Antwoorden (1)

auxfineherbes, hartelijk dank voor je goede uiteenzetting. Ik heb ondertussen nog een mail gestuurd en daarin een aantal hele simpele vragen gesteld, zoals extra foto's van het label dat aan beide kanten bepaalde specificaties moet vertonen. Dat had ik gelezen op eBay van iemand die het merk dat ik heb gekocht, helemaal heeft uitgelicht en tips geeft over welke vragen je aan de verkoper moet stellen.

Ook op die mail krijg ik geen antwoord. Wat je zegt, dan weet je eigenlijk al genoeg...

Nogmaals hartelijk dank voor je advies, nu voel ik me zekerder.

Daarnaast heb ik mijn lesje wel geleerd... Voorafgaand aan het bieden zeker weten of iets echt is of niet, want dat vind ik nogal stom van mij zelf. Dat ik dat niet eerder heb gedaan...

Hartelijke groeten,

Daphne

Een vraag stellen