op 27-08-2012 20:03
Op zoek op Ebay naar een horloge in een bepaalde stijl, kwam ik een "nu kopen" aanbieding tegen van een belgische aanbieder voor omgerekend zo'n 35 euro, terwijl de gangbare prijs tussen 150 en 300 euro zou moeten zijn. De aanbieding was ook nog eens inclusief wereldwijde verzendkosten en er kon met PayPal betaald worden. De verkoper is hier nieuw en heeft nog geen feedback.
Ieder weldenkend mens denkt dan normaal gesproken dat ie in de maling wordt genomen door een oplichtertje, maar aan de andere kant zou je kunnen denken dat je je centen via de bescherming van PayPal kunt terughalen, als er niet geleverd wordt. Er zijn 20 exemplaren van het horloge verkocht binnen twee dagen, dus er was belangstelling genoeg.
Iets verder kijkend kwam ik nog een vergelijkbare aanbieding tegen van een andere belg, en nog iets verder weer iets vergelijkbaars van een nederlander, beiden ook nog zonder feedback.
Hoe groot zijn de risico's nou echt? Gewoon de gok wagen en ervan uitgaan dat je je geld terug kan halen als er niet wordt geleverd? Is dat terughalen wel zo makkelijk? Of toch denken dat het te mooi is om waar te zijn en er lekker van afblijven?
Ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaring met vergelijkbare dingen.
Ik heb ook een paar horloge besteld, de eerste zaterdag ,ze zijn nog niet verstuurd en de verkoper reageerd nog niet op mijn e-mail van vanmorgen.
Ik denk dat het nep is en hoop via paypal het geld terug tekrijgen .
zoniet ws het een gok van 100 euro
iemand verkoopt iets voor 35e wat eigenlijk 250e zou moeten kosten. En dat 20x?
Is die verkoper een filantroop, of zou je heem misschien, heel stiekum niet gewoon een nepperd kopen.
Wordt ie door de douane tegengehouden ben je nog goed zuur ook, mag je uitleggen waarom je vervalste goederen importeert. En als de verkoper zijn pay-pal rekening direct leegt kan pay-pal daar ook geen geld halen om aan jou terug te geven.
Maar afgezien daarvan zou ik zeker een duur horloge voor 35e kopen....