annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verantwoordelijkheid verkoper als pakketbezorger fout maakt

Goede dag,

 

In oktober heb ik een pakket besteld, wat maar niet arriveerde. Hierover heb ik uiteindelijk contact opgenomen met de verkoper, die me vertelde dat het al wel in Nederland moest zijn en gaf me een track n trace code.

 

Uiteindelijk bleek dat PostNL me een aantal keren het pakket onder werktijd had aangeboden, maar de bezorger verzuimd heeft me een briefje achter te laten waardoor ik niet wist dat het er was. Het pakket is uiteindelijk geretourneerd aan de verkoper.

 

Hierover heb ik contact gehad met PostNL, en ze hebben de fout toegegeven. Ze gaven aan dat de verkoper verantwoordelijk is en dat hij degene is die de verzendkosten moet terughalen bij PostNL.

 

Dit heb ik overlegd met de verkoper, maar nu geeft hij aan me alleen een deel van de kosten terug te betalen. Dit wil ik uiteraard niet, omdat verzending zijn verantwoordelijkheid is.

 

Hoe kan ik dit oplossen? Paypal verwijst me voor een ticket naar Ebay, en Ebay me naar dit forum.

 

Alvast hartelijk dank.

Ilona

Hele onderwerp weergeven

Ja, dit is een heikel punt.

De verkoper heeft de goederen opgezonden, hij heeft dus correct gehandeld.

De fout ligt dus kennelijk bij de PostNL, maar daar hoef je niets van te verwachten.

Je zukt dus zijn voorstel moeten accepteren, denk ik.

Ik zie geen andere mogelijkheid.

MNisschien heeft iemand anders op dit forum een idee.

Een vraag stellen