annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe kan ik een klacht indienen over Ebay zelf?

Hierbij mijn persoonlijke ervaring met het annuleren van een overeenkomst en het gevolg hiervan. Op 8 februari 2018 2x een product besteld bij GT Performance (2x 343 BP). Zeer kort daarna (1 dag later) 1 transactie geannuleerd. Echter Paypal had al 2x betaald ondanks de annulering van één transactie. De verkoper heeft 2x betaald gekregen en vanwege de annulering één product geleverd (hetgeen ook de bedoeling was). Ik heb direct één bedrag van de twee (ca. 400 €)  door Paypal betaalde bedragen,  door mijn bank laten storneren. Daar ging Paypal niet mee akkoord. Ik kwam er pas enige maanden later achter, toen ik werd vervolgd door een incasso bureau (Infoscore). Paypal had namelijk mijn rekening gedebiteerd voor ca. 400 €. Ten slotte heb ik om van het gezeur af te zijn Paypal betaald. Mijn negatieve saldo was daarmee opgelost. Met als resultaat, dat ik in feite 2x heb betaald en 1 product heb ontvangen. Tot heden is het mij niet gelukt om één betaling van de verkoper terug te vorderen. GT Performance beweert zelfs geen 2 betalingen te hebben ontvangen, terwijl via mijn transactie geschiedenis bij Paypal aantoonbaar is, dat dit wel gebeurd is. Paypal werkt niet mee om het ten onrechte betaalde bedrag van de verkoper terug te vorderen. Slechts met een aangifte bij de politie zou men e.v. kunnen optreden. Helaas na enige bezoeken aan het politie bureau is me duidelijk geworden, dat de politie hiervan geen aangifte wil opnemen, omdat er volgens hen geen strafbaar feit is gepleegd. Volgens hen is dit een civiele zaak en zou ik een advocaat in de hand moeten nemen. Hetgeen ik niet van plan ben omdat de kosten hiervan hoger zullen zijn dan de opbrengst.

Ik sta machteloos, ik heb 2x betaald (2x 343 BP, ca. 2x 400 €), de verkoper GT Performance ontkent twee betalingen te hebben ontvangen, de politie wil geen aangifte opnemen en Paypal weigert medewerking.

 

Mijn bittere ervaring is, dat annuleren van een via Ebay besteld product in feite niet mogelijk is. Paypal betaalt de verkoper, ondanks annulering, het bedrag wordt onmiddellijk van de rekening afgeschreven en de verkoper ontvangt het geld.  De verkoper levert geen product, omdat er geannuleerd is, heeft echter wel geld ontvangen en zou dit bedrag terug moeten storten of naar Paypal of rechtstreeks naar de particulier. Echter als de verkoper (in dit geval GT Performance) onbetrouwbaar is, ontkent, dat er betaald is, ben je je geld kwijt. Dit is mij helaas overkomen.

Ebay zou maatregelen moeten nemen om een dergelijke gang van zaken te voorkomen. Het is mij nu gebeurd en ongetwijfeld komt dit meer voor.

Hele onderwerp weergeven

Welkom in de illustere wereld van Ebay en Paypal.

Mijn ervaring is dat je van Ebay niets hebt te verwachten.

Paypal kun je bellen, het nummer staat op hun site.

Wellicht dat je daar verder komt, succes!

Een vraag stellen