annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Een manisch persoon bied maar wil niet betalen.

anneke0-5
Community-lid

Ik heb een armband en 10 pandora style bedels verkocht met NU KOPEN!

Na 3 x een mail gestuurd te hebben en 2 x zijn voice mail in te hebben gesproken met het verzoek om het bedrag over te maken wat hij mij schuldig was.

Uiteindelijk krijg ik een reactie waarin hij vertelde dat hij in een manische periode teveel aankopen had gedaan die hij niet kan betalen,hij vroeg of de aankopen ongedaan kon maken.

Ik heb hem erop gewezen dat de koop bindend is volgens de regels van eBay,hierna nog een mail gestuurd maar ik krijg geen reactie van hem.

Inmiddels heb ik eBay ingeschakeld maar ik heb zo het vermoeden dat zij er niets aan kunnen of willen doen,wie kan mij raad geven om het verder af te handelen?

Hele onderwerp weergeven
abeldoorn
Community-lid

Je kan bij ebay twee soorten geschillen openen. In beide gevallen krijg je je betaalde commisie terug. dat zijn, we hebben beslote de transactie niet af te maken (of iets in die strekking), en de ander is een geschil wegens niet betalende bieder. Persoonlijk zou ik voor die laatste kiezen. Als hij binnen 4 dagen na openen niet betaald, kan je het geschil weer sluiten. Grootste verschil met de eerste optiue is dat de koper nu geen feedback (dus geen negatief) meer achter kan laten. Wordt een amicaal geschil geopend en gesloten (dus we hebben beide besloten...) dan kan de koper nog steeds een negatief achter laten. Het klinkt misschien wat onvriendelijker, maar je moet het zakelijk bekijken en voor je eigen toko opkomen. Te veel negatief en ebay schorst je, en dit is xo'n beetje de enigste voorzorg maatregel die je kan nemen.

Een vraag stellen