op 23-07-2011 22:22
Paypal gaat de tarieven verhogen per september a.s.
De hele brij aan "aanpassingen" is in onderstaande link te lezen:
Mijn vraag is: wat kost het straks om US $100 te ontvangen?
Het is nu: $0,30 + 3,9% transactiekosten + 2,5% verborgen kosten via de wisselkoers die Paypal hanteert. In totaal ongeveer 7%.
Ik vind de informatie die Paypal geeft zo onduidelijk dat het wat mij betreft voor de gemiddelde Paypalgebruiker niet meer uit te rekenen is. Dat doen ze natuurlijk expres, net zoals die Algemene Voorwaarden van ze van 58 pagina's (geen grap). Dus: wie durft het antwoord uit te rekenen? Ik heb er bij voorbaat al geen zin meer in. Dit krijg je als er geen concurrentie is: klanten maximaal uitmelken.
-- Bewerkt door auxfinesherbes op 23 Jul 2011 22:49 CEST
We wisten al, dat Paypal gek is,niet waar?
Het wordt dus nog gekker: Als ik een gewonnen veiling op een GPT ( = get paid site,waar je een paar cent verdient met het lezen van emails) betaal via Paypal, en de webmaster claimt het geld niet snel genoeg, stopt Paypal het in zn portemonnee!!!
Dat begrijp ik er uit!
Dus, niet alleen de webmaster krijgt geen geld,maar,ik ben t ook kwijt!!!
Daar zou mijn vriendin maar 1 commentaar op hebben: zijn die lui nu helemaal van de pot af gerukt????
Het plezier in Ebay is echt minimaal geworden.
De verkoopcommissie alleen al is aburd. Nu betaal je ook nog eens iets van 9% aan commissie over verzendkosten.
Dit is helemaal bezopen. Immers je maakt toch geen gebruik van de faciliteiten van Ebay maar van het postkantoor
Je wordt daarna ook nog eens beflikkerd door paypal met zijn commissie van 4.6 % (!!) en nog eens door vreselijke koersafwijkingen
Ebay graaft gewoon zijn eigen graf hiermee
Paypal is Koning, zoveel is zeker.
Neen, ze blijven juist op de pot zitten.
Er is kennelijk een verschil tussen betalingen via PayPalsaldo/Bank tegenover die met Creditcard zijn gedaan.
Dat zou betekenen dat de ontvanger dan kan zien hoe er betaald is. Nuttige informatie over de risico's van de betreffende betaling ingeval van een claim.
Het lijkt wel dat het dus ook goedkoper kan worden maar dat kan ik me niet voorstellen. De valuta omrekening opslag voor USD is in ieder geval 3% geworden.