op 01-04-2011 19:19
Hallo Ik heb een geschil met een verkoper in Duitsland vanwege het niet leveren van een betaald object. Verkoper heeft sporadisch gereageerd en geen oplossing gearrangeerd. Ik heb na een aantal pogingen van mijn zijde om tot afwikkeling met de verkoper uiteindelijk het geschil (helaas zonder tekst vanwege de onbekendheid met dit medium van Ebay) als gesloten aangeklikt en kan dat nu niet meer openen of iets dergelijks. Mijn vraag echter blijft of ik hierdoor het bedrag van € 138 kwijt ben, er door ebay team achteraan gezeten wordt of dat ik zelf (juridische)incasso stappen moet nemen. De verkoper heeft in een eerdere mail al aangegeven dat bij verlies zij verantwoordelijk zijn voor gelijkwaardige vervanging of restitutie. Graag antwoord zodat ik adequaat kan handelen zo dat nodig mocht zijn.
eBay doet nooit iets en PayPal na het sluiten van een geschil ook niet.
Meldt de verkoper dat u "Ich werde online Anzeige erstatten wenn Sie nicht sofort das geld zuruck schickt, ich gib Ihnen zwei tage".
Gebruik bij Google de zoekwoorden "anzeige erstatten online" en de plaatsnaam van de verkoper.
Succes ermee.
als je met paypal hebt betaald kan je daar binnen 45 dagen na aankoop een geschil wegens niet ontvangen openen, en grote kanbs dat je je geld terug krijgt. Heb je per bank betaald dan heb je pech. Ebay zal niks voor je doen of beteken, behalve dat je enkele gecomputiriseerde nietszeggende standaard mails krijg.
Je kan ook on-line aangifte doen bij de politie in duitsland. Die reageren daar vaak wel adequaat op.