annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ik stuurde 10 Chinese vellen naar een koper in China. Hij heeft mij betaald maar door Corona was de

Kan er iemand mij helpen.

ik verkocht 10 vellen Chinese zegels aan een Chinese koper. Hij betaalde daarvoor 2300 dollar. Ik mocht op de vrachtbrief de waarde niet vermelden.

Door Corona was mijn zending na 60 dagen niet aangekomen en ebay haalde 2300 euro van mijn rekening om de koper terug te betalen.

na meer dan 75 dagen is de zending toch aangekomen. De koper wil mij nu niet terugbetalen en ebay zegt dat de tijd verlopen is om het geld terug te eisen. Ondanks mijn herhaaldelijke vraag om tussenkomt kaatst ebay de bal terug en zegt dat ik het geld zelf moet proberen terug te krijgen.

Een schande… Bijkomend probleem: de chInese zegels behoren toe aan een familie wiens vader is overleden en die onze Filatelistische kring van Dendermonde beloofde te betalen.

Resultaat: ik zit met de dikke problemen, mijn betrouwbaarheid kreeg een deuk en de familie verliest een voordeel uit verkoop van 2300 dollar.

Kan er iemand mij helpen met dit probleem.

Veel dank om mijn vraag te lezen. Zijn er betrouwbare Chinese kopers? Is ebay “almachtig” en hoe kan ik ebay toch vragen om bev die koper te blokkeren?

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

Als er via paypal is betaald, kun je misschien nog een claim/refund indienen. 180 dagen na aan/verkoop.

Ik denk dat u er niet veel aan kunt doen. Kennelijk is het pakket zonder verzekering verstuurd (u mocht immers ook niet de waarde vermelden).

Van ebay hoeft u niets te verwachten. Kontakt met ebay.nl verloopt via India en Google vertaalmachine.

Een vraag stellen