op 04-01-2012 00:28
Hallo, ik ben nieuw met ebay en ik zat te zoeken naar goedkope manga potloden, toen ik er enkele zag dacht ik dat ik ze even kon toevoegen aan mijn cart. Toen ik geen cart vond klikte ik gewoon op buy omdat ik zo uiteindelijk de volledige som zou zien + verzendkosten. Toen ik eenmaal zag dat die verzendkosten +40 euro was besloot ik het niet te kopen. Dat heb ik dus 4x gedaan zonder de uiteindelijke goede combinatie te vinden. Nu heb ik dus een email gehad dat ik die 4 dingen heb gekocht? Ik heb helemaal niets betaald ofzo? Nu staat er in die mail dat ze mijn account kunnen schorsen? Ik heb helemaal niets geboden, ik dacht dat ik het enkel toevoegde aan zo'n cart/winkelwagentje.
u heeft ze gekocht en bent (als u de voorwaarden van ebay had gelezen en u even had verdiept in hoe het hier werkt) een wettelijke koop overeenkomst aangegaan. De verkoper heeft ebay provisie moeten betalen van ettelijke euro's door uw onwetendheid. U dient ze inderdaad gewoon te betalen, anders krijgt u een aantekening wegens niet betalen en bij 3 wordt uw account geschorst.
U kan ook de verkoper een vriendelijke mail sturen, uitleggen wat er is gebeurd en vragen of hij de koop wilt annuleren. Dat hoeft hij niet te doen, is alleen aardig als hij dat wilt en hoe vriendelijker u bent, hoe eerder een verkoper geneigd kan zijn mee te werken.
Vergeet niet dat hij zeker 5 euro armer is door uw toedoen..
die "5" euro aan commissie krijgt de verkoper terug als de aankoop wordt geannuleerd! de verkoper dient daarvoor wel zelf een verzoek in te dienen dat kan de koper namelijk niet doen, dus inderdaad even een mailtje sturen en om annuleren vragen!
Wat moet ik nu verder doen?
U heeft gebruikt gemaakt van PayNow, u had het beter via PayBreed kunnen doen.