op 19-11-2013 23:23
Ik merk met name op ebay Duitsland dat verkopers pas feedback geven als je als koper feedback gegeven hebt. Darrdoor wordt de verkopersfeedback een reactie op de kopersfeedback. De eerste actie is van de koper, namelijk betalen, daar dient de verkoper met feedback op te reageren. Ebay zou dus zo ingericht moeten worden dat kopersfeedback pas zichtbaar wordt als eerst de verkoper feedback heeft gegeven.
Tevens ben ik al enkele keren tegengekomen dat artikelen worden teruggetrokken, onder de smoes van verkeerde beschrijving, als het artikel voor een zeer lage prijs verkocht dreigt te gaam worden. De eventuele koopjes gaan op deze manier aan je neus voorbij. Deze praktijken doen Ebay geen goed en dat is zonde.
In de hoop dat u hier iets aan kunt doen, verblijf ik
met vriendelijke groet
Ron van de Klashorst
Dit even vooraf: als verkoper kun je alleen positieve of geen feedback geven.
Ik heb alle mogelijkheden van Feedback geven al uitgeprobeerd.
Direct feedback geven, na ontvangst van de betaling, zoals jij zou willen. Achteraf heb ik daar meerdere malen spijt van gehad, omdat een koper mij nogal wat gedoe opleverde. Als je ervan uitgaat, dat iets kopen en betalen de normale gang van zaken is, zou dat eigenlijk niet ( met feedback) beloond hoeven te worden.
Achteraf feedback geven, nadat ik vind, dat de gehele afhandeling goed was verlopen. Bovendien kan het achteraf geven van feedback de koper stimuleren ook feedback te geven. Heel veel kopers geven geen feedback.
Feedback geven, nadat je feedback hebt ontvangen.
Op dit moment geef ik weer direct feedback na ontvangst van de betaling. Eerlijk gezegd maak ik mij ook niet meer zo druk om die hele feedback; wij doen ons uiterste best de zaken goed af te handelen en het is natuurlijk wel goed te lezen, dat sommige kopers, dat waarderen via de feedback.
Jij schrijft: De eerste actie is van de koper, namelijk betalen, daar dient de verkoper met feedback op te reageren.
Dat betalen lijkt me logisch na een koop, maar ik zou er aan willen toevoegen, dat verkopers ook negatieve feedback moeten kunnen geven als kopers niet betalen. En wat te doen met kopers, die keurig betalen, de goederen ontvangen en het daarna om onduidelijke redenen retourneren? De positieve feedback hebben ze dan al binnen.
Veel verkopers stimuleren hun kopers feedback te geven, omdat zij onder bepaalde voorwaarden korting krijgen op de EBAY-kosten en dat kan bij grotere verkopers behoorlijk oplopen. Vandaar pakken zij ook vaak een briefje bij met de vraag feedback te geen en vooral ook de 5 sterren te geven.
Onderwerp | Kudos |
---|---|
1 |