op 20-05-2012 10:41
Hallo, Ik deed net een bod op horloge, meteen terwijl ik een bod deed, kreeg ik het bericht dat ik overboden was....dit gebeurde tot 3x toe achter elkaar. Ik vraag me af hoe betrouwbaar de verkoper is....Lijkt nu nl. net of het zo ingesteld is zodat het bedrag van het horloge alleen maar hoger wordt!!
Er zijn kopers die een object volgen en op de laaste minuut of zelfs seconde een bod uitbrengen. En als je een maximum bod opgeeft en jij geeft een bieding dan zal het bedrag automatisch worden verhoogd. Je zult dan die andere bieder moeten overtreffen door hem net voor te zijn op de laatse seconde.
had u even verdiept in het principe van een veiling.
Stel een object staat te koop voor 1e met een looptijd van 10 dagen en koper 1 biedt 10e. Dan blijft bij ebay het bod op de oorsprongkelijke vraagprijs, dus 1e staan, en als er niemandf anders meer biedt kan de koper het voor 1 e meenemen. Maar nu komt er een tweede koper en die bied bijv 2, dan wordt deze direct overboden omdat koper 1 al 10 had geboden en komt het bedrag op 2,01 te staan. Bied koper 2 (of 3) dan nog een x, bijv 5, dan heeft koper 1 nog steeds het hoogste bod (want die had 10 geboden) alleen schiet de verkoopprijs dan omhoog naar bijv, 5,01.
En dat is er denk ik wat bij u is gebeurd.
Of iemand betrouwbaar is kan je aan zijn feedback zien (en een heel klein beetje aan de vraagprijs en locatie). Een ipad3 voor 50e uit hongkong lijkt me niet betrouwbaar bijv. Of een horloge voor 5000e bij een verkoper met 2 feedbacks is ook een zeker risico