op 08-06-2012 22:26
Koop een mouwloze, zwartwitte top op eBay. Onder de noemer tweedehands/gedragen.
Bij ontvangst is heel duidelijk te zien dat het witte gedeelte onder de oksels helemaal geel verkleurd is en een deel van de nek is ook lichterlijk geel verkleurd. Op de foto's komt dit heel erg duidelijk naar voren.
Top terugsturen is financieel geen optie. Schadeloosstelling? Nee hoor, alleen na terugsturen én de verkoopster is zeer stellig in het feit: zij maakt geen fouten, er zaten nooit vlekken in. Nooit gezien, complete onzin.
Geschil geopend; ik vind dit niet niet kunnen. Geschil door verkoper opgewaardeerd tot claim; mevrouw/koper krijgt gewoon wat ze koopt: een gedragen verkleurd shirt, helemaal geel onder de oksels. Claimt dat dit gewoon normaal is en dat ik wist wat ik kocht. Van de 1521 transacties heb ik nimmer zoiets ontvangen of het nooit in mijn hoofd gehaald zoiets dergelijks te verkopen.
Paypal wijst geschil af; stelt verkoper in het gelijk.
Bevreemdt me echter, maar goed. De kringloopwinkel wil het niet aannemen omdat zij dit niet meer in deze staat verkopen kunnen.
Verkoper is boos en verontwaardigd dat ik negatieve feedback geef en eist via eBay dat ik mijn feedback intrek. Ik wil haar de foto's sturen maar claimt nu dat ik die vlekken er zelf na twee dagen en nachten in heb gedragen. Is het ook echt weer voor 😉 En dat terwijl ze van mening was dat er geen okseldraagvlekken in een shirt kunnen komen te zitten.
WAAR LIGT DE GRENS VOOR ACCEPTABEL TE VERKOPEN / ONTVANGEN TWEEDEHANDSKLEDING?
Ik vind dit het goed fatsoen van zo'n koper enigszins voorbij en vind het jammer dat mensen over de rug van een ander zo hun geld menen te moeten verdienen.
Excuses voor de schrijffoutjes 😉
Hoi,
nee, IK had foto's genomen om aan te tonen dat de vlekken er wel degelijk inzaten! Maar dáár wilde de verkoopster niet van weten. In eerste plaats bleef ze heel stug volhouden dat het shirt spik en span verstuurd was, ten tweede dat het nu eenmaal om tweedehands kleding ging, ten derde dat zoiets helemaal niet kan in kleding en ten vierde was de kwestie uiteindelijk een paar dagen aan de gang en beschuldigde ze mij ervan dat ik het al een paar dagen en nachten achter elkaar gedragen had en zelf de vlekken er in had gedragen op die manier. Terwijl ze eerder spreekt van het feit dat dat niet kan op kleding, gele vlekken in witte kleding onder je oksels creeeren.
Als ik shirt dan moet terugsturen en ze weigert niet alles terug te willen, dan moet ik toch geld toch gaan leggen? Is dat niet een beetje vreemd dan; jezelf in je zak sch*ten??
ik snap het niet..
je schriift dat het op de foto's duidelijk naar voren komt dat de oksels verkleurt zijn. Waarom koop je dat dan?
En wat heb je bij pay-pal voor een claim ingediend. Als het wegens 'anders dan omschreven' is dien je als koper doorgaans het product terug te sturen (aangetekend) en krijg je je geld terug, dus ik snap je verhaal niet zo goed...