op 23-11-2011 09:44
Ik heb een aantekening gekregen omdat de verkoper wil,dat ik via Pay-pal moest betalen.
En ik betaal enkel van bank naar bank.
Dat accepteerd de verkoper niet,dus de koop is opgeheven.
Maar ik zit met een aantekening.
Hoe kom ik van die narigheid af?
Met vriendelijke groet,
Ruud Imthorn.
stel dat u per bank had betaald en de verkoper had niet geleverd, dan waren de rapen weer eens gaar geweest. Met pay-pal had u dan uw geld terug gekregen.
Overigens, waarom bied je/ koop je bij iemand waar toch duidelijk staat dat deze betaald wil worden voia pay-pal of visa.
Terrecht dus dat u een aantekening wegens niet betalen krijgt.
-- Bewerkt door abeldoorn op 23 Nov 2011 23:48 CETJa, PayPal is heilig voor eBay, dat was een grote fout.
U komt er niet vanaf. Wat u kan doen is opnieuw beginnen met een andere gebruikersnaam. Dat zal met uw rating van 4 niet veel pijn doen. U begint dan weer met een schone lei.
Wellicht verstanding om dan een PayPal account te nemen en die meteen te laten controleren middels de procedure. Het kopen op eBay wordt dan een stuk eenvoudiger (en prettiger)..
Nog een kleine onbelangrijke aanvulling.
Het item is afkomstig van eBay.com en daar mag helemaal niet met een bankoverschrijving betaald worden.
Zie http://pages.ebay.com/help/policies/accepted-payments-policy.html
Alleen PayPal of een eigen creditcard verwerker is nog toegestaan voor vrijwel alle categorieën.
Op die manier verdient eBay er nog weer eens 5% extra aan.
(PayPal kosten voor de verkoper, PayPal kosten voor de koper als er een valuta omzetting is, PayPal kosten voor de verkoper als er een valuta omzetting is, PayPal kosten voor buitenlandse overschrijvingen, PayPal kosten voor het 21 dagen vasthouden van de gelden, en overige PayPal opbrengsten zoals 180 dagen vasthouden enz).
Kennis is macht. Monopolie brengt geld.
Oh jee, ik vergeet nog het belangrijkste.
Gebruik PayPal uitsluitend met een creditcard want alleen dan geniet u ten volle van echte kopersbescherming.
Nog even over uw aankoop en de weigering van de verkoper bankoverschrijving te accepteren.
Voor een Amerikaan is het bijna een poging tot roof, uw voorstel om via een bankoverschrijving te betalen. Een bankrekeningnummer is iets dat je nooit aan een onbekende geeft. Het bankwezen loopt nogal achter en daarom is PayPal daar ook zo groot geworden.
Hebt u trouwens wel in de gaten wat een dergelijke overschrijving u zou gaan kosten (als de verkoper ermee accoord zou gaan).
En dan ook nog, u mag blij zijn dat deze verkoper u uberhaupt via PayPal wil leveren want vanwege de afwezigheid van verkopersbescherming wordt er door Amerikanen vrijwel niet geleverd aan foreigners.
Probeert u het later nog eens, maar dan met PayPal. Maar probeert u dat eerst maar eens uit want PayPal gebruiken, dat valt nog niet mee.
Onderwerp | Kudos |
---|---|
1 |