op 05-11-2012 16:25
Kan iemand mij vertellen of deze aankoop veilig is? Wij hebben een bod gedaan op een leren bank op de duitse Ebay. En hebben deze gewonnen. Nu ben ik met een credit card betaling verzekerd maar de verkoper acepteert alleen een overschrijving dus ook geen paypal betaling. De bank wordt afgeleverd in de haven en dan gelijk afgeleverd aangezien de verkoper geen winkel heeft. Vanaf 2003 is deze verkoper actief op Ebay en heeft 490 beoordelingen die positief zijn. dit zijn echter kleine voorwerpen geweest dus geen meubels. Graag hoor ik jullie mening zodat ik weet of we dit aan kunnen gaan! Met vriendelijke groet, Jessica
Zit de bank lekker?Gaat het alleen om het design?
3 maanden levertijd en waarom het hele bedrag vooruit betalen?
Het lijkt mij wel betrouwbaar,maar veel (meubel)zaken gaan failliet.
Ik zou meubels in Nederland kopen.
Ik heb die hele advertentie eens helemaal uitgeplozen maar ik weet niet of u het zich realiseert maar de bank moet nog gemaakt worden! productietijd tot 10 weken, u dient eerst door te geven welke kleur u wenst en dan na de betaling wordt het pas in productie genomen!?!?
Ik zou hier zelf nooit aan beginnen zeker niet door de zgn levertijd.
er staat trouwens ook dat de verkoper alleen verzend binnen Duitsland! de aangegeven verzendkosten zijn ook alleen voor Duitsland!!
verkoper heeft twee andere grote bedragen staan, in zijn/haar advertentie staat ook duidelijk aangegeven dat men alleen overschrijving accepteert dus dat had u op voorhand kunnen weten, u vraagt of u dit nu aan kunt gaan, nou u bent het dus al aangegaan door te bieden!
als u het niet vertrouwd (achteraf) dan kunt u de verkoper verzoeken de aankoop te annuleren. gaat deze daar niet mee akkoord dan kunt u besluiten niet te betalen maar houdt dan wel rekening met een sanctie van ebay.
de verkoper zal dan ook niet blij zijn want hij blijft dan zitten met hoge commissie kosten.
dit is dus a worst case scenario probeer eerst er maar uit te komen met de verkopende partij
Onderwerp | Kudos |
---|---|
1 |