op 22-11-2013 20:02
Verkoper uit US meldt vandaag, 22-11-2013, dat door mij aangeschafte artikelen niet meer op voorraad zijn, ik heb 11 november via paypal betaald en ik heb nu via internet de paypal-incasso gestorneerd. Is dit afdoende?
Eerlijk gezegd vind ik de reactie van de verkoper te traag. Na 11 dagen een mededeling, dat hij/zij niet kan leveren. Overigens komt dit bij de verkoper vaker voor, zie de feedback.
Volgens mij is het normaal, dat het geld door de verkoper direct teruggestort wordt, als het product niet geleverd kan worden. De koper moet daar niet om hoeven te vragen.
W.B. de feedback, die je kunt geven: doe wat je zelf het beste vindt. Deze verkoper zal niet wakker liggen van negatieve feedback, maar het kan hem er nog eens op wijzen, dat hij beter met kopers moet omgaan. Wacht in ieder geval met het geven van feedback tot het geld weer op je rekening staat.
Heb je bij de koop ook rekening gehouden met eventuele bijkomende kosten, want bij import uit Amerika ben je meestal "aan de beurt".
U heeft uw geld terug dus wat wilt u nog meer doen?
U staat altijd vrij om een negatieve of neutrale feedback te geven. Maar, is dat redelijk? Uiteraard ligt de fout bij de verkoper, deze had immers de voorraad op orde moeten hebben. Toch, een fout is snel gemaakt en zeker niet met opzet. Een negatieve beoordeling heeft vaak verdere gevolgen voor de verkoper. U heeft zonder problemen uw geld terug (voor zover ik begrijp) dus ik zou het er bij laten.