op 08-03-2011 17:44
Als ik reizend per vliegtuig,per schip of voor mijn part per luchtballon goederen vanuit een niet EU land in Nederland invoer, is de vrijstelling voor invoerrechten,btw etc: € 430,=
Als ik als particulier in Nederland aankopen via Internet doe in landen buiten de EU heb ik een vrijstelling voor invoerrechten en btw tot een aangegeven waarde van € 22,= exclusief verzendkosten en alleen een vrijstelling van invoerrechten tot een aangegeven waarde van € 150,= inclusief verzendkosten (verzendkosten vanuit USA zijn zomaar $30-$40,=)
Boven deze aangegeven waarden ga ik betalen voor
inklaringskosten (van het post en/of koeriersbedrijf dat de aangifte bij de douane verzorgt),afhandelingskosten,invoerrechten en btw.
Is het nu niet mogelijk dat alle eBay leden in Nederland die regelmatig buiten de EU kopen, zich verenigen en gezamelijk en met steun van eBay Nederland een petitie richten aan de staatssecretaris van Financiën om zo snel mogelijk een einde te maken aan deze rechtsongelijkheid.
Deze reactie komt van een verwoed modelauto verzamelaar die zeer regelmatig in USA en Australië koopt en zeker niet denkt dat koersverschillen grote voordelen opleveren; in dat land/werelddeel weten verkopers ook heel goed wat een veel gezocht model waard is.
Maar als u van mij een antwoord wilt:
Nee , dat is niet mogelijk en eBay werkt hier niet aan mee.
Ik zie niet in welke rechtsongelijkheid u bedoelt.
In het 1ste geval reist er iemand en in het tweede geval reist er iets. Dat zijn verschillende dingen.
Vraagt u het eens aan eBay.