op 04-04-2012 16:54
heb een bijzondere trein met tender handgemaakt messing verkocht aan een Amerikaan
1e problemen met betalen, mijn paypal rekening bleek gehackt, hij zei dat het geld overgemaakt was, maar niet zichtbaar op paypal, advies bank creditkaart blokkeren.
2e toen het object aangekomen was, stuurde hij mij via ebay een geschil, want het was niet de geleverde zending tevens beschadigd en hij wil zijn geld terug
3e het is een prive verkoop en terug nemen is niet mogelijk stond in advertentie
heb zowel met ebay als paypal contact gehad, de 1 stuurt je naar de ander en bescherming verkoper is er geloof ik niet,nu krijg ik een engelse email waarin hij de boel op escalatie heeft gezet en via custumors support krijg ik binnen 72 uur een uitsluitsel wat er gaat gebeuren.
heb zoiets nog nooit meegemaakt, heb het goed verzonden en nu dit, kunnen ze mij maar zo het geld terug laten betalen als ik geen retour zendingen wil, stond in advertentie
help ben radeloos weet niet meer wat te doen
welkom in de wereld van pay-pal. (en in het niet lezen van de voorwaarden - maar dat doet niemand en daar kom je pas achter als het fout gaat).
Anyway, als een koper claimt dat het nbiet ontvangen is, moet de verkoper aantonen dmv een verzendbewijs dat het verzonden is. Kan je dat niet, dan krijgt de koper zonder enig voorbehoud zijn geld terug. Daar hoef je niks voor te doen, pay-pal haalt dat geld automatisch van je rekning af. Claimt een koper (zoals bij jou nu), dat het 'anders is als omschreven', dan heb je 2 opties. Hem zijn geld terug betalen en zijn item laten houden, of de koper moet het object naar je terug sturen (dat moet ie dan wel zelf betalen). En dat moet hij ook aantonen met een verzendbewijs. Doet hij dat, dan haalt pay-pal ook automastich het geld van je rekening. Zelfs als hij bijv. een lege, maar aangetekende, enveloppe terug stuurt. Hoe dan ook, je bent je geld kwijt. Dat is dan ook de reden vele verkopers niks met pay-pal van doen willen.
Vraag aan de "koper" bewijs,laat hem foto's mailen !