annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

bedrog of niet?

marloesjulieromee
Community-lid

Beste Ebay-gebruiksers,
Via de site van Ebay 'gesponsorde links' kwam ik op de navolgende site http://www.uggofficial.cc/ die UGG laarzen aanbiedt. Ik heb daar een paar laarzen besteld en 148 USD betaald. Helaas heb ik sinds de bestelling en betaling taal noch teken ontvangen van de verkoper. Ik kan de verkoper niet bereiken. Ik vermoed nu dat het geen officiele winkel is en dat ik bedrogen ben. Ik zou graag weten of er andere gebruikers zijn die wel goede ervaringen hebben met deze winkel.
Hartelijke groet,
MJR

Geaccepteerde oplossingen (3)

Geaccepteerde oplossingen (3)

kopersbescherming
Community-lid

Het heeft geen zin eBay hierover te contacteren en zoals je zelf al zag is dat ook niet makkelijk te doen.

 

eBay verdient geld met gesponsorde links maar is daar niet verantwoordelijk voor.

Ook niet voor de items die op eBay zelf staan trouwens.

 

Als je Firefox met Adblock Plus gebruikt krijg je veel minder van die reclames te zien, ook niet die PayPal schreeuwers bijvoorbeeld.

Ja het is een nepsite, als je al uggs binnenkrijgt zijn het neppers...

Kijk eens aan hartstikke mooi, paypal beslist standaard in het voordeel van de koper als de andere partij niet reageert.

Gelukkig stond er dus voldoende saldo op de rekening om het geld terug te boeken.

 

En jammer dat grote bedrijven laks zijn in het reageren op emails en/of waarschuwingen van mensen 😞

Antwoorden (8)

Antwoorden (8)

marloesjulieromee
Community-lid

Beste CW,
Niet te geloven maar het bedrag is teruggeboekt ... via een geschilprocedure bij Paypal. Zonder verder enig bericht van de verkoper. Paypal meldt dat ze het geschil hebben beoordeeld en in mijn voordeel hebben besloten. Ten aanzien van toekomstige transacties hebben ze me geadviseerd te handelen volgens de aanwijzingen op de link veilig handelen van paypal. Ik weet niet of dat echt een oplossing biedt.
Overigens leverde melding aan de officiele UGG leverancier weinig respons en geen enkele actie. Dat was teleurstellend.
Vriendelijke groet,
MJR

frank-silver-jewelry
Community-lid

...

-- Bewerkt door frank-silver-jewelry om 1 Dec 2010 19:02 CET

En al nieuws hoe het afgelopen is? Of is paypal nog bezig met hun onderzoek?

Hoop dat het goed uitpakt voor je...

marloesjulieromee
Community-lid

Beste CW,
Ik had inderdaad via Paypal al een geschilprocedure gestart. Ook heb ik mijn ccmaatschappij benaderd en zij zal pogen het bedrag terug te krijgen. Omdat het bedrag al is overgemaakt, vraag ik mij af of dit nog lukt. Mogelijk wordt e.e.a. sowieso door de ccmaatschappij vergoed. Ik wacht dit alles nu maar even af.
Groet, MJR

Als je hebt betaald met paypal kan je altijd een geschil openen en opwaarderen naar een claim.

Heb je betaald via je CC met paypal neem dan contact op met je CC maatschappij als jeje geld via paypal niet terugkrijgt.

Heb je betaald met paypal door middel van een incasso dan kan je de incasso laten storneren in een bepaalde periode.

marloesjulieromee
Community-lid

Beste CW en KB,
Dank voor jullie reactie. Ik heb al enige ervaring met Ebay maar had dit nog niet meegemaakt. Wat me op het verkeerde been heeft gezet is de bescherming die Paypal suggereert te geven maar dat is alleen voor alle aankopen via Ebay en dus niet via Ebay gesponsorde links. Een vervelende les.
Dank overigens voor de suggestie om UGG Australia te benaderen. Dat heb ik inmiddels gedaan in de hoop dat dit andere potentiele kopers niet overkomt. Ben benieuwd of die ook zo goed reageren.
Groet,
MJR

Het is precies wat KB zegt ebay is er niet verantwoordelijk voor, het is net als met google adsense de hoogste betaler word het hoogste geplaatst zolang er maar geen 18+ materiaal op de site staat.

Het enige wat je kan doen is de officiële UGG site contacten en de nepsite doorgeven, misschien ondernemen hun dan verdere stappen.
Meld er dan bij dat je de advertentie tegenkwam via ebay, ebay en UGG Australia hebben contact samen omdat hun selecteren wie wel of geen UGGs op ebay mogen verkopen (althans in de tijd dat ik ze verkocht was dat zo).
http://www.uggaustralia.com/nl/experience/aboutIntl.aspx?pagename=contact

marloesjulieromee
Community-lid

Ik lees zojuist de eerste reactie op mijn vraag, waarvoor dank.
Ik begrijp dan toch niet goed waarom Ebay deze site dan sponsort. Ik voel me nu in elk geval door Ebay misleid.
Hoe kan ik Ebay hierover benaderen? Als ik contact probeer te leggen moet ik een referentienr. voor aankoop geven en dat heb ik niet.
Bij voorbaat dank,
MJB

Een vraag stellen