op 27-11-2010 18:46
Ik heb een deal met iemand over een aantal iphones. Nu wil hij zekerheid en zegt me dat hij ebay contact om een en ander te regelen. Ebay zou mij dan bellen om aan te geven naar welk rekeningnummer ik het geld kan overmaken. Dat geld staat daar vast totdat de deal is gesloten en de koper de spullen heeft ontvangen. De goederen worden dan meteen verstuurd en als ik ze ontvangen heb en ze accepteer, dan pas maakt ebay het geld naar de verkoper over. Klopt dit verhaal of is het oostblok handel? Misschien ben ik wat bevooroordeeld, maar ik weet het liever zeker.
zoals mijn voorgangers ook al zeiden JE WORDT OPGELICHT!!!!!!!!!!!!!!
eBay heeft niet eens een telefoon, hoe zouden ze dan kunnen bellen.
Dit is een vorm van oplichting die vaak via eBay wordt gestart.
Goedkope deals met iPhones bestaan niet, dat zou u ook moeten weten.
Dit is een truc die helaas vaker wordt toegepast, ebay belt niemand heeft geen rekening en maakt dus ook geen geld over, kortom dit is een poging tot oplichting.
Dat er nog mensen zijn die er(bijna)in trappen 😐
hoi,
klinkt allemaal inderdaad heel erg link
over spoof berichten:
http://pages.ebay.nl/help/account/ebay-email.html
over services voor borg:
http://pages.ebay.nl/help/pay/escrow.html
Mijn dochter heeft een soortgelijke koop daadwerkelijk gedaan. Zij heeft een betrouwbaar uitziende email van ebay gekregen gekregen met alle gegevens over koper - verkoper, bedrag en een emailadres van ebay waar zij een bevestiging van de betaling naar toe moest sturen.
Zij heeft dit allemaal gedaan en nu blijft het op alle fronten stil. Geen pakketje uit Hongarije en geen geld retour (ondanks herhaaldelijk verzoek).
Is zij echt opgelicht? Het zag er allemaal heel officieel uit.
Er trappen nog steeds dagelijks mensen in met dit soort oplichtingspraktijken.
Deze vraag is de afgelopen tijd ook al meer dan eens gesteld.
Het is eigenlijk heel simpel, is een deal te mooi om waar te zijn, dan is het ook te mooi om waar te zijn.
Het is niet dat ik er in trap, maar voor de zekerheid wilde ik het weten. En goedkoop zijn de iphones niet, vandaar ook de twijfel.. Maar goed in ieder geval bedankt voor jullie goede raad en opmerkingen!