annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wisselkoers fouten Dollar-Euro

Beste Allemaal ,

 

Het valt mij steeds vaker op dat als ik iets in dollars koop met Paypal ,dat het uiteindelijke bedrag in euro's flink afwijkt dan dat door Ebay geschatte bedrag. Je kan dan niet terug want je hebt het tenslotte al gekocht .
Als het om een paar centen ging dan vond ik dat niet echt een drama ,maar het verschil wordt bij grote bedragen toch wel erg groot .

 

Het maakt niet uit of het om een meteen kopen artikel gaat of een veiling die een aantal dagen loopt. Ik ga er dan toch van uit dat Ebay veel dichter bij het correcte bedrag hoort te zitten .

 

Maar goed.... is dit een Paypal iets of moet ik toch ergens bij Ebay vragen waar die verschillen vandaan komen?

 

Dank

 

Irene

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (1)

Antwoorden (1)

Als je iets in dollars koopt met PayPal en je laat dat door PayPal omrekenen in euro en je laat dat via je bankrekening afschrijven dan betaal je ongeveer 2,3% teveel voor je dollars. Als je hetzelfde bedrag in dollars met PayPal betaalt via een gekoppelde creditcard en je laat de creditcard de omrekening doen betaal je ongeveer 2,3% minder euro voor die dollars.

 

Een recent voorbeeld, voor $354.95 stelde PayPal voor om 274,80 euro van de bankrekening af te halen. Nadat die optie was veranderd in creditcard inclusief de optie factuur aanbieden in dollars rekende de creditcard voor datzelfde bedrag 268,63 euro. Een besparing van 2,3% op het door PayPal voorgestelde bedrag.

 

Het loont zeer de moeite een creditcard aan je PayPal te koppelen en de valutaomrekening niet door PayPal te laten uitvoeren. Deze optie moet voor elke betaling opnieuw worden gezet. 

Een vraag stellen