annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wissekoersen in volglijst

bigboy1805
Community-lid

Hi all,

 

Kan iemand mij het volgende uitleggen.

In mijn volglijst heb ik amerikaanse bedragen staan met daaronder het bedrag in euro's.

Kijk ik op GWK dan is de koerst van de amerikaanse dollar 1.43. Reken ik het uit in de volg lijst dan is ie 1.30. Op een bedrag van 371.57 dollar is het verschil in euros bijna 20euro.

 

Kan iemand mij vertellen hoe ebay aan zijn eigen wisselkoers komt EN of dit ook daadwerkelijk word berekend met de aankoop.

Geaccepteerde oplossingen (2)

Geaccepteerde oplossingen (2)

De wisselkoersen op ebay zijn altijd ongeveer +/-.
De wisselkoers die uiteindelijk word gebruikt is die van paypal die kan je daar bekijken, en die verschilt ook sterk van de normale koersen van het GWK.

Net als alle andere banken en financiële instellingen is het nu rond de 1,30, de koers van GWK is ook bruto zodra je dollars daar inwisselt betaal je ook een percentage aan wisselkosten.

kopersbescherming
Community-lid

Als je geld van je PayPal dollarrekening opneemt:

 

Paypal wisselkoers is dan: 1 EURO = 1,34692  USD

 

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

bigboy1805
Community-lid

@kopersbescherming

 

Ja dat klopt met de GWK koers alleen nemen ze er zelf nog een paar procenten bij als 'winst' denk ik.

Misschien handiger als je bij een winkel met je creditcard koopt denk ik dan heb je al deze onzinnige extra's niet.

 

Ik vind wel dat ebay dit dan wel eens mag aanpassen zodat ze de juiste koers hebben.

 

 

Bedankt allemaal,... ik snap het.

-- Bewerkt door bigboy1805 om 2 Dec 2010 16:07 CET

Paypal zijn wisselkoers staat nu op:
1 EURO = 1,27934  USD

en die van me bank:
1 EURO = 1.307452 USD

Paypal is altijd al duurder geweest...
Bij mijn bank rekent die ook tot 6 cijfers achter de komma en paypal standaard 5.

Het is aan te raden de wisselkoers altijd door je bank of CC maatschappij te laten doen als je een item betaald, dan ben je goedkoper uit.

Een vraag stellen