annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoper annuleert

Beste,

Ik heb vorige week 19-01-2013 een item gewonnen van een verkoper uit England. Het gaat overigens om een jeans. Ik heb gewonnen en alles netjes betaald evenals de door de verkoper opgegeven verzendkosten. Aangezien ik nog niks vernomen had over de verzending heb ik afgelopen week een bericht gestuurd met de vraag of de jeans al was verstuurd. Ik kreeg hier geen reactie op.

Eergisteren opnieuw een bericht gestuurd en kreeg daar antwoordt op. De jeans zou vandaag of morgen verstuurd worden. De verkoper zei dat hij familie problemen had en het daardoor was vergeten. Niks aan te doen. Gisteren een bericht gestuurd of het inmiddels was gebeurd, zoals de verkoper aangaf.

Vandaag krijg ik het bericht dat de koop niet verder door kan gaan wegens prive omstandigheden die niet nader genoemd worden en hij mijn geld terug stuurt. Nu heb ik het idee dat het niet helemaal zit zoals hij zegt en ik wil gewoon die jeans krijgen. Ik heb niet voor niks geboden op het item en gewonnen en derhalve wil ik het gewoon opgestuurd krijgen. Hij trekt zich ineens terug en dat na een week. Nu kan het zijn dat het een redelijke moeilijk te verkrijgen jeans is die voor weinig is weg gegaan de verkoper hiervan baalt. Dit is echter een aanname die ik kan bedenken en dus niet zeker is.

Wat kan ik het beste doen? Als ik een gewonnen bieding afzeg is dit ook tegen de regels etc. Graag verneem ik advies van u.

Bij voorbaat dank.

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (3)

Antwoorden (3)

het mag ook niet, alleen doe je er niks aan. je kan de verkoper niet verplichten het op te sturen, dus je kan je er heel druk over maken, maar uiteindelijk kan je niks veranderen, dus kan je je ook beter maar niet druk maken, hoe oneerlijk het ook is..

Sorry voor bovenstaande. Ik snap de reactie.

Het gaat er niet om dat de wereld vergaat of wat dan ook, dat slaat nergens op. Het gaat erom dat er een koop overeenkomst is. Als ik het gewonnen had voor veel geld en ik betaal niet mag dat toch ook niet? Waarom andersom wel?

je kan accoord gaan en dan krijg je je geld terug.Jammer en vervelend voor je, maar de wereld is vast niet vergaan en je loopt ook vast nog niet in je blote kont. Je kan ook niet accoord gaan en dan maar hopen dat de verkoper je de jeans alsnog opstuurt, je kan hem moeilijk dwingen.

Misschien heeft de verkoper gelijk, misschien is de opbrengst voor hem te laag (da's niet netjes van hem en zou geen reden vooor annulering mogen zijn).

Je kan hem een negatieve feedback geven, ook daar krijg je je jeans niet mee.

de verkoper geeft aan niet te willen leveren, ik zou mijn geld terug vragen

Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos