annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vekopersbescherming?

Ik heb  begin januari 2014 een pakket naar Italië gestuurd.  Ik heb hiervoor netjes het adres gebruikt dat koper aangeeft in Ebay. Na drie weken zie ik op de track/trace-infomatie dat het pakket nog niet is aangekomen. Ik neem vervolgens contact op met koper die bevestigt dat het pakket niet is aangekomen, maar mij vervolgens verwijt dat ik het verkeerde adres heb gebruikt. Zijn Ebay-adres is correct maar door werk/vakantie in het buitenland kan hij niet aanwezig zijn om het pakket aan te nemen. Hij verzoekt mij het pakket naar een ander adres te sturen. Dat is natuuurlijk op zich al belachelijk maar goed, ik probeer dit te doen maar stuit op het volgende probleem.

 

Ik neem contact op met Post NL en hoor dat het pakket is zoekgeraakt. Post NL. gaat onderzoek doen dat maximaal drie (!) maanden duurt. Ondertussen doet koper (terecht) een claim bij Paypal om het transactiebedrag te blokkeren. Echter... na een week wordt die claim opgeschaald en eist koper zijn geld terug. Die claim wordt toegekend door PayPal omdat het PayPal-adres overeenkomt met het adres dat koper mijn pas nadat het pakket was zoekgeraakt, heeft verstrekt.. Ondanks mijn verweer dat ik op het moment van verzending niet over dat alternatieve adres beschikte en alleen het correcte en bevestigde adres van Ebay van koper heb gebruikt, houdt PayPal voet bij stuk en weigert verder iedere beroepsmogelijkheid.

 

Nog vreemder wordt de zaak als uit zeer recente Informatie van Post NL blijkt dat het pakket wel degelijk is afgeleverd en ik lever daar bewijs voor aan aan PayPal. Paypal houdt ondanks de claim voet bij stuk en geeft koper zijn geld terug.  Koper levert mij een fout adres, ik doe alles goed, en ben alles kwijt.. Nu is dus de situatie ontstaan dat ik én mijn geld kwijt ben én de koper beweert het pakket niet te hebben gehad terwijl het bewijs vooralsnog anders uitwijst.  Vreemd genoeg geeft koper mij ineens ndat dat hij zijn geld heeft teruggekregen én volgens Post.NL het pakket zou moeten hebben gehad, positieve feedback.. dat geeft mij een onbestemde gevoel dat hier iets niet klopt....

 

Belangrijkste vraag is dus: wat doe je als het Ebay-adres anders is dan het PayPal-adres terwijl je daar niet van op de hoogte bent. Koper verschaft je een (in zijn ogen tijdelijk onbruikbaar) adres en claimt dan later dat de fout bij verkoper ligt en vraagt zijn geld terug. Koper krijgt zowel het pakket als zijn geld terug terwijl de verkoper alle bewijzen van het tegendeel in handen heeft. Daar gaat je mooie 100% reputatie met altijd eerlijke en zuivere handel op ebay.  Dit is toch wel heel zuur en vreemd nietwaar? Kopersbescherming is mooi maar hoe zit het in dit soort gevallen met Verkopersbescherming???

Hele onderwerp weergeven

Stuur altijd naar het adres die bij paypal is vermeld. Hier zal immers ook een claim worden geopend.

Een vraag stellen