op 03-05-2011 17:05
Mijn bod is het hoogste bod en ik win de veiling. Ik wil betalen per toegestane internationale overschrijving en heb daarvoor de IBAN en BIC van de Duitse verkoper nodig.
Wat ik vind op de debetreffende bladzijde is de BIC en het gewone bankrekeningnummer van de Duiste verkoper, wel de naam van de bank, maar géén IBAN!
Ik stuur een bericht en vraag beleefd om de IBAN. Geen reactie.
Na een aantal dagen stuur ik weer een bericht en vraag opnieuw om de IBAN met de opmerking dat ik meen te weten dat een Duiste IBAN met "DE" begint en dat het gewone "kontonummer" ook in de iBAN zit (naar ik dacht), maar dat ik geen idee heb hoe dat nummer verder geconstrueerd zou moeten worden.
Een derde bericht, waar ik ook nog beleefd de hoop uitspreek dat er niets vervelends aan de hand is, zoals ziekte, maar opnieuw geen antwoord.
Het lijkt mij dat de verkoper verantwoordelijk is voor de verstrekking van de juiste betalingsgegevens. Correct?
Die Duitse bank ziet me aankomen, als ik om de iBAN vraag, denk ik.
Zelfs al zou ik op die manier achter de juiste IBAN komen, dan nog heb ik minder of geen zin om te betalen, want drie keer geen gehoor krijgen op een bericht is weinig vertrouwenwekkend. De tijdspanne is nu ongeveer/ruim een week.
Heeft iemand zoiets wel eens bij de hand gehad?
Wat zou een juiste handelwijze zijn gezien een dergelijke ervaring?
In hoeverre zal eBay je bijstaan in een dergelijke zaak, als ze dat al doen?
Bij voorbaat dank voor de antwoorden.
Nu naar mijn mening heeft het weinig
nut om nog een email aan verkoper te sturen.
De feedback van verkoper is goed te noemen
en waarschijnlijk speelt hier wat anders,
computerpech? gerzondheid van de verkoper
of iets anders.
Nu verkoper heeft mails van jou ontvangen
en nu is verkoper dus aan zet om je de
betalingsgegevens te sturen.
met IBAN rechner kan je de Iban en BIC
aan de hand van het kontonummer en het
Blz ( bankleitzahl ) uitrekenen. geld overmaken lijkt mij niet zo verstandig en zou dat pas gaan doen als
ik jou was als verkoper ( uiteindelijk ) de
benodigde betalingsgegevens gestuurd heeft.
Ach in het verleden ook meegemaakt dat
een verkoper plotseling in het ziekenhuis
werd opgenomen en zijn zoon na een aantal
weken met mij kontakt opnam, uiteindelijk
is alles op zijn pootjes terecht gekomen.
groetjes Niek
Onderwerp | Kudos |
---|---|
1 |