annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oplichting

deckers-hendricksanita
Community-lid

Afgelopen april heb ik voor mijn dochter een Chanel trui van een verkoper van eBay UK gekocht. De trui is aangekomen maar er zit een grote vlek en motte gaten in de trui. Ik heb dit aan de verkoper laten weten een mijn geld teruggevraagd.

Dat de trui een vlek en motte gaten in de trui zat stond niet in zijn descriptie. De verkoper wilt natuurlijk niets van weten m.b.t. de trui terug sturen en geld terug geven. Ik heb een klacht ingedient en eBay UK heeft mij laten weten dat ik mijn geld terug zou krijgen. Ik moest eerst de trui terug naar de verkoper opsturen en de TNT tracking nr. mailen. Dat heb ik gedaan. Twee weken daarna krijg ik een bericht van eBay UK omdat ik kon niet bewezen dat de verkoper de trui ontvangen had krijg ik toch mijn geld niet terurg. Een onderzoek van TNT duurde een maand. Uiteindelijk heb ik bewijs van TNT dat de trui is aangekomen bij de verkoper en hij heeft voor getekend. Maar inmiddels zegt eBay UK dat de "case is closed" omdat ik te lang geduurd heeft en dat ik geen geld terug krijg. Ik heb inmiddels gebeld maar krijg ik nog geen medewerking. Ook eBay NL hulpt mij ook niet.

Het is te gek voor woorden dat ik betaal voor iets wat niet goed is, stuur het terug volgens de regels van eBay en krijg niets terug.

Nu heb ik geen trui en mijn geld is ook verloren!

Waar blijft mijn "buyer protection".

Wie hulpt mij???

Bedankt.

-- Bewerkt door deckers-hendricksani.. om 28 Sep 2010 22:53 CEST
Hele onderwerp weergeven
stephanthecollector
Community-lid

Weer een voorbeeld van belachelijke eisen die ebay en PayPal stellen aan verzenden( geldt voor zowel kopers als verkopers) Als verkoper ben je alleen gedekt als je en verzekerd en met handtekenig vragen verzend ( signed for) Maar o wee als je dat niet doet dan ben je en je geld kwijt en het item, mijns inziens werkt dit alleen maar meer oplichting in de hand, maar! doe je dit wel dan krijg loop je het risico dat je een slechte sterren beoordeling krijgt wat dan weer resulteerd in een sanctie die ebay je oplegt omdat je kopers niet tevreden zijn omdat de verzendkosten te hoog zijn, je kan het als verkoper dus nooit goed doen!!!!.

hetzelfde geldt in dit geval ook voor de koopster ze heeft gedaan wat gevraagd is maar ebay en paypal vonden het weer niet genoeg, terwijl toch duidelijk is gebleken dat de verkoper zijn item terug ontvangen heeft, ja en toen was de claim tijd voorbij en staat de koper zonder trui en geld.

Lekker bezig weer ebay!!!!

Tip voor de verkoopster!!! claim de volgende keer gewoon voor niet ontvangen, het is misschien niet eerlijk maar ebay werkt dit zelf in de hand.

De Claimtijd moet gewoon verlengd worden tot de koop volledig is afgerond (uitwisselen van Feedback)

Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos