annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Niet willen betalen voor verzekeren en daarna claimen wegens niet aankomen.

Heb een koralen collier verkocht, via ebay.uk, aan iemand in China. Vanwege de prijs heb ik de koper de optie geboden om extra te betalen voor track & trace en verzekering. Dat wilde hij niet en heeft alleen betaald voor standaard verzending. Ik kon er natuurlijk op wachten, het pakje is niet aangekomen. Ik kan niet controleren of de koper de waarheid spreekt. Communicatie met koper slecht, reageert niet op mails. Nu heeft de koper een case geopend om zijn geld terug te krijgen en dit op laten lopen tot een claim. Op grond van Ebay buyer protection heeft hij zijn geld terug gekregen. Ebay heeft mij de rekening gestuurd van $83,--. Na een aanmaning heb ik deze maar betaald.

Het kwalijke is dat er zowel door ebay als door de koper geen reactie komt op mijn verweer. Op grond van de buyer protection krijgt de koper gewoon zijn geld terug. Je bent als oprechte verkoper dus vogelvrij. Iedere koper die kwaad wil kan bij standaard verzending net doen of hij het object niet heeft ontvangen en vrolijk zijn geld terug vragen. Lucratieve handel.

Is er ook nog een sellers protection?

Ik ga voortaan bij alle verkopen boven de $50,-- de kosten voor track & trace extra in rekening brengen en zal dat ook bij de omschrijving van het object vermelden. Met de schandalige TNT tarieven zullen een aantal kopers dan afhaken, maar dat zij dan maar zo.

Mocht iemand nog een manier weten om de claim terug te draaien en mijn geld terug te krijgen, dan hoor ik dat graag.

Hele onderwerp weergeven

Bedankt voor al het commentaar. Ik weet dat de goede niet onder de slechte mogen lijden. Het beste lijkt me om bepaalde landen te blokken om te bieden en als de verkoper niet het gewenste porto bedrag wil betalen dan draaien we de verkoop gewoon terug. Ebay kan een leuke bijverdienste zijn, maar ik hoef er gelukkig niet van de leven. Het moet wel leuk blijven.

Een vraag stellen