annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe verhaal ik de return-kosten op de verkoper?

Had een geschil met een internationale verkoper  wat  financieeel vwb de aankoop, invoerrechten en verzendkosten door EBAY/PAYPAL keurig  is afgehandeld.

 

Hoe verhaal ik de return-kosten van het object wat  ik gekocht had en retour gezonden heb? De verkoper wijst naar EBAY / PAYPAL!

 

Hele onderwerp weergeven

Zowel Ebay als Paypal zeggen daar iets over in de gebruikersovereenkomst en de beleidsregels te vinden op hun site.

Paypal vermeld bijvoorbeeld in punt 13.4 van hun gebruikersovereenkomst dat bij een geschil in het voordeel van de koper de aankoopsom en de oorspronkelijke verzendkosten worden vergoed. Niets over retourkosten.

 

Ebay is enkel een platform die kopers en verkopers bij elkaar brengt, zij verwijzen bijna alles terug naar de koopovereenkomst tussen die twee partijen. Het beleid voor verkopen zegt wel iets over retourbeleid zie :

 

https://www.ebay.nl/pages/help/policies/selling-practices.html

 

Belangrijkste vraag is nu wat was het retourbeleid van de verkoper?

Staat in de advertentie dat retourkosten worden vergoed? 

- Zo ja, dan heb je een civiel probleem met iemand in het buitenland en zie dan je geld maar eens te krijgen zonder hoge kosten.

- Zo nee, dan heb je geen recht op vergoeding. 

 

Moraal van het verhaal: altijd eerst goed lezen in de advertentie voor je een (bindend) bod uitbrengt

Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos