annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe lang voor advertentie internationaal te vinden is?

Ik ben bijna 3 jaar ebay-lid, verscheidene dingen gekocht (internationaal) maar heb vanmiddag voor het eerst iets te koop aangeboden ('wereldwijd'). Hoe lang duurt het voordat mensen in het buitenland mijn advertentie kunnen vinden op trefwoord(en)?

Hele onderwerp weergeven

Wat ik koop is over de grens en het prettigst inloggen vind ik via italie. Dan pak je europa, maar ook .com Elke land is weer anders. Het is geen uniform concept.
De vertaalsites doen het goed.

Heeft U een pakkende kop die ergens naar verwijst dan staat U met goed trefwoorden bij b.v. antiek bij Marktpklaats automatische in Buurtlink.nl en op internet. Hoe dat met e-bay is geregeld weet ik niet. Mogelijk het zelfde. Het zoekwoord/de kop is dus belangrijk.

Opvallend is wel dat b.v. in Italie het bod met 1 euro omhoog gaat. In u.k is het weer anders. Ook vind ik de zoekfunctie op trefwoord in uk behelpen omdat het zoveel overslaat.

Afhankelijk van het product dat U aanbiedt is Duitsland zonder een Marktplaats e.d aangewezen op div. biedingsites en e-bay.

Maar daardoor, als particulier val je minder op, omdat kleine bedrijfjes mailings zenden, dus op vaste klantenkring kunnen rekenen. De bedragen die eenlingen vangen zijn soms erg sneu. Datzelfde zie ik in uk gebeuren.

Beknopt weergegeven:
Let er wel op wanneer U verzendt/ontvangt buiten de EU dat er een CN22 sticker groen wit op zit geplakt, dan is het namelijk vrij van invoerrechten.
Aanvulling: zie tnt site, dit geldt voor een particuliere zending van persoon naar persoon tot een maximum van euro 425, gelijk aan groene poortje op schiphol.

Bij ontvangst vanuit een bedrijf buiten EU komen bij ontvangst kosten terstond bij postbode te voldoen: BTW, invoerrechten en handling en dat kan afhankelijk van taric code die overeen stemt met inhoud,  fors oplopen voor de ontvanger. Elk ontvangend land kent zijn eigen invoerrechten. Gezien export promotie lopen er overeenstemmingen met sommige landen onderling.

-- Bewerkt door klavertjevierenco op 24 Jan 2011 14:41 CET
Een vraag stellen