annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Artikel in US gekocht, 35 dollar shippingkosten betaald en nu nog 21E invoerrechten. Klopt dit?

Ik heb voor mijn motor via Ebay remslangen gekocht in US. De kosten hiervan waren 122 Dollar. Verder heb ik 35 Dollar shippingkosten betaald en ik ging er van uit dat hier de invoerkosten bijzaten. Tot mijn verbazing kreeg ik van Post Nl een afhaalbericht met de mededeling dat ik alsnog €21,50 voor invoerkosten moest betalen.

Ik voel me nu toch opgelicht en vraag me af waarvoor ik zo'n hoog bedrag aan shippingkosten heb betaald.

Hele onderwerp weergeven

Ligt aan de leveringsvoorwaarden die, als het goed is, in de advertentie zijn opgenomen.

Staat er "verzending" dan is het transport van je pakketje geregeld. Maar meer ook niet.

Als er staat inclusief alle kosten inclusief inklaringskosten en belastingen dan heeft u een punt.

Maar die leveringsvoorwaarde zie je bijna nooit.

Kan ook bijna niet anders want de verkoper in de USA weet echt niet hoe de belastingen in het land van de koper zijn geregeld.

 

Het ziet er dus naar uit dat u 35 dollar heeft betaald voor de verzending en daarnaast aan POSTNL nog de inklaringskosten + belastingen bij invoer moet voldoen.

Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos